Ensamhet iFokus

Ensamhet

Etikett: jobbiga-känslor
Läst 1124 ggr
Kalendula
4

Blev lurad av inneboende

Den inneboende vännen jag hjälpte hem från Paris i mars i år. Lurade mig på pengar. Naturligtvis ansökte jag om betalningsföreläggande på kronofogden. Det ärendet går upp i tingsrätten. Just nu är jag innerligt trött o Lee på min tillvaro så jag kan spy. Jag är trött på människor. Jag mår fruktansvärt dåligt av att jämt bli illa behandlad. Jag litar inte på människor mer. Det är så lätt för andra att utnyttja en. Fast att det finns kontrakt. Det är också lätt för andra att tala om för en att rätta sig o ställa in sig i ledet. Det är jag med trött på. Så, i mina ögon räcker det med att jag gör rätt för mig. Att dela med mig av den kunskapen jag har. Lyssnar gärna på vad människor har att säga. Men aldrig i mitt liv mer kommer jag att hjälpa någon med pengar. Nu är det jag som skulle behöva hjälp med allt möjligt. min kropp orkar liksom inte mer. Jag blir sämre o sämre. (Är född med EDS) Har dock hoppet kvar att det ska vända …

Uppskattar att bli tilltalad "Kalendula" när man svarar mig på inlägg.

"If you kill all my demons, maybe all my angels will die to. If you kill all my angels, my demons will survive"

rimfrost417
1

Stackars dig.Visst är det bedrövligt att hjälpsamhet skall lönas på det sättet.Jag hoppas verkligen att du får tillbaka dina pengar.Kan man då dra lärdom av detta?

Ja kanske,att bli mer kritisk i förhållande till andra människor,låter inget

vidare egentligen de som är okej kommer att känna sig utsatta,men det får det

väl vara värt trots allt.Jag har själv blivit mer återhållsam med åren.Numera

lånar jag bara ut sådant som jag kan tänka mig vara utan ifall att…. och det

gäller inte pengar.Det gäller att vara noggrann i valet av sin umgängeskrets!

Kalendula
1

Därav valet att leva ensam. Den som någonsin skulle bli intresserad av mig får lära känna mig …

Uppskattar att bli tilltalad "Kalendula" när man svarar mig på inlägg.

"If you kill all my demons, maybe all my angels will die to. If you kill all my angels, my demons will survive"

n00bArtWork
1

Har aldrig lånat ut stora summor men är lika jävla trött som dig på att hjälpa människor utan att ens få det de är skyldiga tillbaka, ett falskt tack.. det är allt