Ensamhet iFokus

Ensamhet

Etikettprathörnan
Läst 973 ggr
[T-Johan]
1

Snart måndag!

Snart måndag och livet börjar återgå till det normala igen. Hoppas jordgubbarna har sjunkit i pris, då ska jag fira att midsommarhelgen är förbi, med två liter gubbar och lite glass. Annars har helgen varit sig lik, lite mord, misshandel och några våldtäckter. Men firat har dom på Öland. Hur det ser ut på fastlandet vågar man inte tänka på. Och ska inte göra det heller av mentahygieniska skäl. Nä nu ska jag i kostymen och ljusblå flugan, för det ska repiteras med trion som vanligt. Längtar ni också till måndagen?

Kalendula
1

Ja, jag längtar till måndagen. För då har jag hela veckan framför mig att hitta på roliga saker. Sedan kommer helgen, som jag också ser fram emot o hitta på roliga saker.

Jag har planer på att städa o göra det fint. Göra rent i fågelburarna, sitta på uteplatsen o sola o dricka kaffe. Och så ska jag se till att väva klart mattan jag håller på med, så att jag kan påbörja en ny.

Jo just det, ska passa på att träna en massa. Håller på att lära mig spela mandolin. Och önskar mig en trumpet, för det vill jag också lära mig.

Ska byta strängar på min gamla gitarr o börja lära mig spela på den också.

Har en massa roligt att göra. Ska åxå köpa billiga jordgubbar som jag ska styckfrysa, o ha till vintern, så jag kan minnas denna underbara sommar, som ju bara har börjat.

Uppskattar att bli tilltalad "Kalendula" när man svarar mig på inlägg.

"If you kill all my demons, maybe all my angels will die to. If you kill all my angels, my demons will survive"

[T-Johan]
1

Jag instämmer med föregående talare. Nu ska jag ut och se om "samhällets" trotjänare är på plats. Livet återvänder på måndag liksom. Folk går till sina jobb. Affärerna är öppna. Samhälls-service är på hugget att göra livet lättare för mig och andra. Kan det bli bättre?