Ensamhet iFokus

Ensamhet

Etikettprathörnan
Läst 825 ggr
[T-Johan]
1

Röd dag i morgon, skönt!

Det är bra med många röda dagar även när man har sommarlov. Det känns som att det är av samhället tillåtet att slappa o slöa med sen o lång frukost. Eller vad säger Ni andra ensamma?

mobilradio
2

Att man är mer ensam på röda dagar :-(

[VGN]
0

Håller med ovanstående - känns värre på helger och högtidsdagar.

VästkustFia
1

Vill egentligen inte öka på de "negativa" svaren men röd dag gäller verkligen inte för alla yrken & branscher…

Själv ska jag jobba tio timmar, full fart lär det bli, tur att jag trivs Glad

[T-Johan]
1

Jag är så medveten om de röda dagarnas baksida med ensamhet. Men jag skrev i egen synvinkel. Tycker det blir jobbigt med förmycket människor, mellan varven, och då är en extra röd dag en "strategisk reträtt". Har ni något speciellt eller helt vanligt på Er agenda för morgondagen? Det ska bli skapligt väder, så det skulle kunna vara något utomhus?

[Born71]
0

Ska åka och köpa en ny jacka, gör det tidigt innan människor har vaknat till och får samma idé med shoppingrunda, gillar inte trängsel och folksamlingar.

Blir det hyfsat väder så blir det en promenad för att skingra negativa tankar, brukar funka bra. Mitt mål med morgondagen är att sysselsätta mig så mycket att jag inte lägger mig ner och börjar se film på eftermiddagen och vaknar upp sent på kvällen och inser att en ledig dag har jag bara sovit bort.

scirocco
1

Slöar i princip alltid så det är ingen skillnad, när man inte har några vänner så har man inte så mycket val. Storhelger, som så många andra gör alltid att man känner sig extra ensam, och tvångstankar kommer tillbaka, man frågar sig själv vad gör dom flesta andra så speciella att dom har massor med vänner och flickvänner osv, och vad gör mig så värdelös. Dom frågorna som man alldrig kommer på nått svar på som bara gör en deprimerad.

Mrs Me
0

Lååååång frukost - hoppas jag. Vi har hunnit få i oss kaffe, stekt fläsk och stekt ägg så nu står vi oss rejält. Hur lång frukosten blir däremot beror på när mellan dottern med söner dyker upp. Gubben skall fixa - vad det nu var - på hennes bil och de små liven vaknar ju tidigt så vem vet när de är här.

Själv har jag lite att ta reda på inne, tidigare framplockade "massa grejer" till loppisen, och egna inköp efter att i går varit på besök hos yngsta dottern och hennes sambo. Sambon jobbade så vi bjöd dem på middag på köpcentret där de båda jobbar och så blev det lite shopping. En ny rosa kökskniv och dito kökssax blev det för egen del,ny avfuktare till källaren, ny hemtel. och ny skärmaskin (dottern jobbar ju på elkedja så det blev rejäl rabatt, då går det ju an att köpa mycket)  annars mest presenter till dottern och "ungarna" hem ikring.

Finns tiden blir det även en tur upp till yngsta sonen för ett litet arbete där, röd dag eller ej. Hans gipsade arm/hand är ju ett hinder för honom att greja - som han gärna utnyttjar ,-)

Ha så gott hälsar Mrs Me

[T-Johan]
0

Ja nu har jag lite mer struktur på min "röda dag". Fredags handla som vanligt. Städa av det värsta. Snickra vidare på uteplatsen. Solen skiner så det blir att fortsätta snickrandet. det går långsamt men jag tar en pinne i taget. Sen ska jag göra om lite för det kanske blev lite för enkelt och då ser det "billigt" ut. Ja, ja grannarna är både på gott och ont. #6 Du funderar på vad människor gör som ger dom ett socialt sammanhang. Svaret är enkelt; absolut ingen ting. Om det nu skulle vara så att någon gör något speciellt och på så sätt får ett socialt sammanhang, så ska Du veta att det sociala sammanhanget är värdelöst. Nääää…….inte för stunden kanske, men det är inga "riktiga vänner". Vi vill alla ha vänner som vill vara vänner i både med och motgång. Att få och att få visa kärleksfull omtanke mår vi bra av, och vi längta efter de.