Ensamhet iFokus

Ensamhet

Etikettot-off-topic
Läst 1413 ggr
[T-Johan]
1

Tips, hur grillar man i ugn?

Idag är det hockey vm och schlager em, vad äter man då, grillat! Köpte revben och skicka in det ugnen. Bena ur dom först och pensla med olja, kryddade. Vad har ni för temperatur när ni grillar u ugn? Urbenat går på en halvtimma, vid 175 grader. Men dom var liksom bleka. Ingen sådan där "grillskorpa" som smakar tändvätska, om ni förstår. Temperatur och tid efterlyses för grillning i ugn.

Egycsaj15
1

Brukar ta max temperatur:) skulle det bli jätte mörk innan den e helt genomstekt så kan du lägga över den en bakplåtspapper:)

VildaVittra
1

Jag brukar koka dom först för att sedan bränna av i högsta temperatur i ugnen. Då blir de saftiga.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[T-Johan]
1

Tack för era tips! Tekniken ni beskriver är bekant. Men jag trodde/viste inte om jag skulle våga köra på högre temp än 175 grader som vid vanlig ugnstekning. Jag fick lite panik när jag såg gråblekta revben som var genomstekta. Hastigt vred jag upp teperaturen till 225. Då kom färgen men bra blev det inte. Nä nästa gång blir de högsta från start.

Egycsaj15
1

Brukar alltid lägga in kött på 200-225:) min går på typ 275 som max:)

Egycsaj15
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ska laga revben jag med. Såhär ser de ut här hemma:)

[T-Johan]
0

Ja vad spännande, det ser ut som dom legat i marinad och sedan färska kryddor?!?!

Egycsaj15
0

Faktiskt inte:) de e bara massa kryddor:) de e fransk örtblandning vitlök röda och svarta peppar nymalna :) och salt sen så krossade tomater lite vatten och lite till franska örter:)

Arthedain85
0

Tändvätska? 0_o När du grillar i ugnen? Mycket underligt…

[T-Johan]
0

När man grillar ute blir det en speciell smak på den lite hårda ytan på köttet. Den smaken brukar jag kalla "tändvätska". #5 spännande med lite annorlunda kryddblandning! Jag lånar den av dig.

Egycsaj15
0

Gör så:)) bara och säga till om du vill ha flera tips:) sambon här hemma e kock och jag sägs vara sjukt bra på o laga mat så:)

Arthedain85
0

#9 Aha okej :)

Kalendula
1

Jag o min bror var på Liseberg o vann massa choklad. Det är dock svårt att grilla, men nu har jag choklad i flera månader ….

Uppskattar att bli tilltalad "Kalendula" när man svarar mig på inlägg.

"If you kill all my demons, maybe all my angels will die to. If you kill all my angels, my demons will survive"

[T-Johan]
0

Choklad är aldrig fel!

Egycsaj15
0

Blir hallon cuocakes idag:) vill du försöka dig på de?:) isf kan du få receptet:)

VildaVittra
0

#12 Du kan grilla banan med choklad i.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[T-Johan]
0

Njaä……….. Det är spännande med nya rätter. Men jag är fortfarande kvar i min militära kokbok. Husmanskost som den var i slutet på 60-talet. Det är egendomligt men jag tröttnar inte på den. Militär husmanskost är mycket kalori rik mat. Om man rör ner stekflåttet från fläsket i bruna bönerna får man en helt fantastisk smak, förutom kalorierna. Det samma gäller rotmos och ärtsoppan, ner med flåttet. Ingen bantar mat alltså, och alla sjömän gick upp i vikt.

Kalendula
0

T johan, det där är fantastisk mat!

Uppskattar att bli tilltalad "Kalendula" när man svarar mig på inlägg.

"If you kill all my demons, maybe all my angels will die to. If you kill all my angels, my demons will survive"