Ensamhet iFokus

Ensamhet

Etikett: prathörnan
Läst 1134 ggr
[T-Johan]
1

Skönt med en ledig torsdag!

ja det ska bli skönt med ledig torsdag. Jag ska sova till klockan nio. Snickra på uteplatsen, och koka ärtsoppa. Det ska bli ärtsoppa efter mitt militära recept, mycket ärtor, mycket fläsk och lite soppa. Och spadet som fläsket kokas i ska ner i soppan, fett o allt. Mumms! Hur tänker ni göra på en extra ledig torsdag?

Leon1973
1

Fiska..

be inte om hjälp om du inte vill ha den

Mrs Me
1

Jo det är härligt med helger. Här blir det plocka & rätta till (behövs visst alltid), slappa, fixa något ätbart. Matlagning är trist tycker jag vilket är synd. Jag avundas - men missunnar inte - dem som gillar det. Nu först är det lååååååååååååång frukost som gäller. Det är det absolut bästa med lediga dagar om möjligheten finns. Kolla runt noga i datorn, ha " ett halvt öga"  på TVn och rejält med kaffe till det. Ha så gott.

[T-Johan]
1

Ut i naturen och fiska, det låter skönt. Vad fiska du för "firre" så här års? Mrs Me, man ska leva och helst leva gott. Lång frukost tillhör lyx i mitt liv. Det är bara lördagsmorgon som det är möjligt i mitt liv.

Leon1973
1

Havsöring, om de huggeer

be inte om hjälp om du inte vill ha den

Vem ska trösta Knyttet?
1

Lät fantastiskt med hemgjord ärtsoppa!

[T-Johan]
1

Jodå militär ärtsoppa blir man mätt på och står sig många timmar. Sen är den sagolikt god. Vi får väl hoppas att öringen vi bita tag i kroken, då är ju middagen fixad också. I annat fall är det skönt och komma ut i naturen. Det är värt mycket, i vår stressad värd.

cirrun
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag fick också napp i snurret…😂

- annars var det storstädning runt köksluckorna och på hårddisken m.m.

bamse6311
1

Sov mest hela dagen.
Hälsan börjar att svikta så jag orkar inte så mycket numera.

Ett gäng av 20 kompisar/vänner skulle på en Rock-träff ikväll.
Några av dem messade mig ikväll och undrade om jag inte skulle komma dit men tyvärr så kände jag att hälsan inte stod mig bi.

Skall verkligen försöka ta mig till Bara Rock nästa gång om tre veckor nästa gång det är dags men vågar aldrig lova något sådant.

Bästa hälsningar,
Bertil

cirrun
2

Styrkekramar till dig Bertil 🤗

signemo
1

Åh nu blev jag sugen på ärtsoppa

Var rädda om varandra

bamse6311
1

#9 cirrun.

Tackar så väldigt mycket.

Bästa hälsningar,
Bertil

VästkustFia
1

"Ledig torsdag"? Nåja, det beror ju på vad man jobbar med.  Inom vård, omsorg, handel, hotell, restaurang och en hel del annat kan man bara glömma röda dagar…

Men nu råkar jag trivas väldigt bra så det gjorde inget att torsdagen fick tillbringas på jobbet Skämtar