Ensamhet iFokus

Ensamhet

Etikettjobbiga-känslor
Läst 1081 ggr
zindya
2

Varför går hämden igång?

Tankarna går runt i huvudet, bollar mest med mig själv.

Har två som jag "belastar" mina problem med.

Men jag förstår inte varför kan man inte skiljas på ett bra sätt?

Är i skiljsmässa och det tråkiga i detta är att min fru valde lämna mig. Men försöker få det till att det är mitt fel, men jag undrar om detta var en ursäkt på ett "skit problem" som dök upp, för att hon troligen funderat på det tidigare. Alltså att gå.

Nu är det bara hämnd i hennes värld som gäller. Och det märkliga är att själv för ett par veckor sedan sa hon själv att hon förstod inte varför inte man kan skiljas på ett bra sätt och hon skulle aldrig sätta mig i skiten om vi hamnade där.

Alla hennes värderingar har fallit och hon är den som inte klarar av att göra detta på ett bra sätt. Och med vår historia och problematik vi haft skulle det vara jag som "borde gå in i hämnd" men jag vill inte det.

Jag vill försöka göra detta på ett bra sätt men det ska aldrig gå, för hon kommer inte se det. 

Hon är så arg att hon ser bara rött och hämnd att förstöra för mig så gott hon kan.

Det gör mig ledsen att få sms där hon skriver vi vet att vi älskar varandra fortfarande. Men hur kan man vilja kliva över den man älskar och göra den så illa?

Kalendula
6

Tycker du gör rätt i att inte gå in den hämdspiralen. Just nu kanske det känns som att det eskalerar just för att du inte går samma väg som hon. Men min erfarenhet (Detta är min erfarenhet) Är att det bästa är att igorera hämd, för det kommer att lugna ner sig så småningom kring dig, när du har kommit till rätta i din nya väg i livet.

Uppskattar att bli tilltalad "Kalendula" när man svarar mig på inlägg.

"If you kill all my demons, maybe all my angels will die to. If you kill all my angels, my demons will survive"