Vill inte vara ensam
Jag har det egentligen bra, har precis flyttat hemifrån till en fin lägenhet med min pojkvän, har djur som jag älskar och lägger ner mycket tid på samt skola och deltidsjobb. Men jag känner mig så sjukt ensam! Jag fyller 26 i år och har inga vänner. Jag saknar att ha tjejkompisar att gå ut å fika med ibland eller bio eller bara filmkväll/middag tillsammans. Jag har fyra syskon men har inte kontakt med någon utav dem riktigt. Ena bor i Småland andra bor 1,5 timme bort, min syster bor i samma håla som jag men vi ses inte mer för det. Jag hatar den konstanta känslan av att ingen tycker om mig. För så känns det verkligen och jag fattar inte varför, enligt mig själv är jag en väldigt bra vän och rätt rolig också! Men har såklart sidor som är mindre bra som alla andra. Varför vill ingen ge mig en chans? Jag går i skolan och har gjort det ett bra tag, men endå inte stött på någon som jag har privat kontakt med. Jag skulle så gärna vilja att någon hörde av sig till mig för en gångs skull och frågar mig om vi ska ses. Annars är det alltid jag som försökt hålla kontakten uppe men förgäves. Ingen annan som bor i Gnesta eller nära? Vad gör man liksom? Jag har för övrigt inte tid eller lust att gå med i något för jag vet inte vad det skulle vara eller när jag skulle ha tid riktigt då fredag lördag söndag är de enda dagarna jag inte kommer hem sent.
Hoppas att du här med ditt inlägg får kontakt med andra tjejer som känner som du och bor i din närhet så att ni kanske kan börja träffas och bli goda väninnor.
Bästa hälsningar,
Bertil
Tack!!
Kolla denna korta video-snutt.
jag vet inte om det kan ge nåot "Input"
Själv tyckte jag den var mycket bra, för den vill lyfta fram
vad en "riktig vän" innebär.
Klicka mitt på trädet så går videon igång!
Va roligt.
Eller roligt och roligt, jag känner samma sak.
Har en sambo men inga vänner, känner mig med väldigt ensam
vill gärna fika med någon eller ta ett glas vin med till exempel
jag är 23 år. :)
Skriv gärna tillbaks ;).