Ensamhet iFokus

Ensamhet

Etikett: ensamhet
Läst 939 ggr
[fleppo75]
2

Ett rop på hjälp!!

Har under längre tid känt mig otroligt nere, har inget direkt liv förutom mina hundar och jobbet annars är ja själv ensam, inga vänner ingen familj inget alls..  Försöker vara glad och positiv på jobbet ler på utsidan men inombords är det kaos

Nu har ja kommit så långt att ja vet inte vad ja ska ta vägen, ser väl igentligen bara en utväg på allt, tror mig ingen kommer sakna mig de minsta, min telefon ringer aldrig eller sms heller får ja inte om de nu inte skulle vara så att de ringer en försäljare eller något

allt ja vill ha är vänner inga internet vänner eller varför inte en tjej skulle inte vara dumt de heller, har faktiskt haft förhållande innan..

Så om det nu finns någon som ens skulle kunna tänka sig och sträcka ut en hand till en som vill ha vänner, så gör det ja finns här och vill ha vänner ensamheten dödar mig långsamt

Men blir väl som vanligt man får massa pm som inte betyder ett skit och ingen vill bli vän med mig, är inte farligt och träffa mig ja bits inte… 

Är faktiskt en positiv person som vill alla väl, är trött på att vara ensam varje nyår,jul och midsommar och alla andra dagar med! 

Ta tex när ja fyllde år förra året de var ingen som grattade mig inte ens på jobbet, inte ens på fb de få ja har där och de tog hårt på mig, tror de var då ja dog lite inombords och kände livet rinna i väg för mig!

skrabbe
0

Kan du inte bli medlem på något dejtingforum? Jag vet folk som träffat sitt livs kärlek så. Och om du har hundar är det också ett bra sätt att träffa folk, Du kan till exempel gå en kurs eller på annat sätt engagera dig i din lokala brukshundsklubb, hundfolk brukar vara sociala :)

[fleppo75]
0

finns ingen hundklubb här där ja bor tyvärr och ja orkar inte åka 5 mil till närmsta hundklubb heller

skrabbe
0

Okej, på din profil stod det att du bor ui Gislaved. Där finns en brukshundsklubb. Annars kanske du kan ta gemensamma hundpromenader med någon? Testa annonsera i tidningen.

[Evisen]
0

Kanske gå en kvällskurs och genom där finna nya vänner?

Kyrkan brukar ha olika aktiviteter för folk som vill umgås.

[fleppo75]
0

bor inte där utan lite utan för min stad finns inte med

indra-bus
3

Hej killen!

Ta kontakt med andra hundägare. Ni har ju något gemensamt. Säg Hej vilken fin hund du har, hur gammal är den?  Svar Den är 3 är. Mina är 5 o 7år fast lika busiga som unghundar ha ha. typ Sen kanske ni "råkar" träffas på någon mer hundpromenad säg då hej igen osv. Hund ägare älskar o prata om hundar så börja med lixom

Jag har ju hund skulle gärna ta en promenad med fika med dig o bli vän men ja bor i Värmland så de blir lite långt att åka. Men om en nät vän är bättre än inget så finns jag här.

Styrke  kramar till dig från mig

Jag äter inte mina vänner.  Djur har rättigheter. Djur vill oxå leva.

Raija Danielsson
2

Så synd att du inte bor här (Norra Västmanland). Jag har två hundar som jag inte klarar av att rasta själv på grund av mina sjukdomar. MEN jag har en helt underbar hundrastare. Hon har sett till så hon känner alla med hund här i närheten. Mina hundar känner numera alla hundar här i trakten. Så skulle det bli med dina hundar också. Jag är övertygad om det. Ta hjälp av hundarna, prata med andra hundägare. Om dom skäller så låt dom. Det går över. Mina skäller jämt när dom träffar hundar. Antingen för att dom inte känner hunden, eller för att dom känner hunden och vill ha kul. Försök snälla du. Min hundrastare har sagt att bara vi får fint väder så ska hon se till så jag följer med på kortare promenader. Det ska bli kul, för jag klarar inte att gå längre sträckor själv och absolut inte ensam med hundar numera.