Hjälp med tips..
Jag har verkligen ingenting att göra.
Jag har klarat ut mina spel, har inga mer filmer att se på, tjänar inga pengar, har inga vänner och nästan ingen att prata eller ens messa med.. Allt jag gör är att sitta på sängen på det stödboendet där jag är och försöker komma på något att göra.
Det värsta är jag mår otroligt dåligt hela tiden och spel/filmer/saker var mitt sätt att tänka på annat istället för att skada mig själv ..
Skulle verkligen uppskatta tips på filmer eller någon att prata med eller vad som helst, för jag klarar inte att komma på något själv.
/Robin | Medarbetare på Tonåringar iFokus
No one is weird or "not normal", because what's weird to one person is normal to someone else.
Ett tips jag har är att börja kolla på serier! Då har man en del att plöja igenom! 😎 Beroende på vad du gillar för genres kan jag kanske tipsa om någon bra serie😃
Vill du ha någon att snacka lite skit med är det bara att PMa mig🙂
Försök att göra sånt som du tycker är roligt och som gör dig glad. Har du möjlighet försök att komma ut, gå på någon workshop, börja på ngn kurs som är intressant, träna mm. Då kommer du träffa människor med gemensamma intressen som det blir lättare att prata med om man kanske har svårt att tala med folk. Sen är det lätt att försöka fly känslor, tankar och ångest (om det nu är ett problem för dig) och ju mer vi försöker fly från dem desto större blir de. Ibland behöver man våga känna känslor och förstå att de uppkommer av våra tankar och rädslor. Sedan behöver man ibland acceptera (med acceptera betyder inte att gilla läget utan att se det för vad det är) att i nu läget är det så här, vad är mitt nästa steg. Vilket steg kan ta mig till ett positivare och bättre mående? Man kan alltid börja med små steg och mål för att senare ta större steg.
Det är väldigt starkt och fint av dig att skriva här, och väldigt bra att våga be om råd. Kom ihåg att vi är starkare än vad vi tror oss vara.
Skickar massor av positiva tankar till dig Semper och önskar dig all lycka i världen 🌺 Kram Medda
When life rains on your parade, dance in the puddles 🌈
🌺Änglar IFokus
Läs en bok. De är som att se en film fast bättre enligt mig. Gå till bibblan träffar du lite folk oxå.
Teckna av något du gillar.
Lös korsord finns tidningar med ny börjar kryss som inte är så dyra.
Kramar till dig från mig.
Jag äter inte mina vänner. Djur har rättigheter. Djur vill oxå leva.
Hej! När jag var kanske lite yngre än du, men ändå…så gillade jag att bygga ihop byggsatser. Jag skulle faktiskt kunna tänka mig att göra det än idag någon gång. Spara ihop till en byggsats, behöver inte kosta så mycket…En snygg motorcykel eller bil eller nåt. Och lite lim, färg eller dekaler. Kanske kan vara något när du inte vill träffa folk?
Fast bäst är nog att du försöker gå ut och träffa andra ibland. Det kanske finns någon på nätet som bor i närheten som också har tråkigt, och som vill göra något ihop med dig?
kram
Har du hittat på någe nytt i dag? Finns ingen på stödboendet du kan hitta på något med gå till badhuset, bio, eller en promenad i skogen mina tonåringar springer så fort de hör ordet men de är skön i skogen har du en kan du ta många fina bilder.
Jag äter inte mina vänner. Djur har rättigheter. Djur vill oxå leva.
Ja, jag undrar som #5, hittat på något? Cykla en runda på stan och kolla på folk, om du har en cykel. Vet ju inte om du har någon. Terrängcykling kanske? Har fått för mig att det finns banor/stigar för det i Jönköping. Natur och att vara ute brukar göra susen för humöret.
Ibland kan det vara skönt att bara ha folk omkring sig utan att prata med dom, när man känner sig ensam. Ibland gör det att man känner sig ännu mer ensam. Det kan vara olika.
Kram
Du kanske behöver aktiveras genom att gå ut. Titta o prata med folk och gå igenom dina rädslor …☀️
Uppskattar att bli tilltalad "Kalendula" när man svarar mig på inlägg.
"If you kill all my demons, maybe all my angels will die to. If you kill all my angels, my demons will survive"