Meningsfullt sammanträffande
Det hände en grej igår, ett möte, som gav mig en märklig känsla av att det som jag har tänkt på en tid är precis det som jag ska göra. Fick också veta att det som jag inte alls trodde var möjligt verkligen är möjligt! Känner mig helt plötsligt ganska positiv 🥳..hoppas att jag får behålla känslan ett tag till.
Finns det någon här som verkligen tror på synkronicitet?
Följer tråd …
Uppskattar att bli tilltalad "Kalendula" när man svarar mig på inlägg.
"If you kill all my demons, maybe all my angels will die to. If you kill all my angels, my demons will survive"
Fint ord, synkronicitet. Önskar det kunde hända mig med. Grattis!
*Ni behöver inte älska mig, jag vill bara vara med på ett litet hörn…
Ja visst klingar det ordet skönt 🙂… Jag har nog lite svårt att tro att vissa saker som händer i livet sker slumpmässigt. När det känns som att sannolikheten att just det skulle hända eller visa sig, i princip är obefintlig.
Känner mig lite kufiskt löjlig när jag tänker att jag tror på det, men samtidigt så kan jag inte förneka hur det känns när det händer.
Har du varit med om att det händer något ganska osannolikt som gör att problemet löser dig, eller att du av en slump råkar på någon som får dig att börja se på något på ett helt annat sätt (som gör att ditt liv ändras liksom naturligt i någon riktning?)…eller en händelse vad som helst, som väcker en känsla som känns extra stark och plötsligt så känns val som du tvekat över helt självklart?
I det här fallet, det som hände mig igår, så ropar jag inte hej ännu, för det är en lång väg kvar. Men känslan finns där, att jag vet vad jag ska och kan göra…åtminstone med en liten sak i mitt liv 😉.
Men ofta kanske man låser sig för att man tror att något ska bli eller ske på ett visst sätt, eller som jag som har blivit en dyster pessimist. Och därför ser man inte andra vägar…eller när sammanträffanden inträffar som på något sätt visar på andra möjligheter.
..Jag vet inte…
Grundtanken är mycket bra, att se saker o ting i ett positivt ljus. I en 'skur' av händelser, med + och -, välja ut det som är positivt o bra. Det berikar en mycket. Synkronicitet…..nytt ord för mig, men ska läsa på lite. Tack för den Inputen, Liv.
Synkronicitet får bli 'dagensord' för mig också 👍, kul med nya dimensioner…
Jo det var en kille som var psykolog och hette Jung som lanserade begreppet 'synkronicitet'. Han var född i slutet på 18-talet och dog i mitten på 19-talet. New age, har hängt på Jungs funderingar och lanserar en modernare 2000-tals variant, med inblandning av kvatfysik an senaste snitt. Nu vill jag inte göra ner Livs resonemang. Man måste ju se det positiva effeker som ett tankemönster ger. Vi behöver alla se positivt på allt som strular omkring oss.
#6 Ja precis, och ju mer positiva tankar, desto större positiva effekter 😉. Spelar det egentligen någon roll hur tankarna blir till? Våra tankar är betydelsefulla…Vi är våra tankar, agerar därefter.
#7 Hi hi…tackar! Kan aldrig bli för lite av det goda 🙂…Du får en god🌺av mig.