Ensamhet iFokus

Ensamhet

Etikett: undersökningar-frågor
Läst 1668 ggr
fylgian
2

Uppgift TV-inslag om ensamhet

Hejsan!

Jag pluggar journalistik på Södertörns högskola och söker för en skoluppgift dig som har erfarenhet av att vara ensam.

Många människor, unga och gamla, upplever att de är ensamma fast de inte vill det. Jag tycker att detta är något som det pratas alltför lite om i samhället. 

Nu har jag en uppgift i skolan att göra ett tv-inslag, där jag vill intervjua dig som känner/har känt dig väldigt ensam och vill dela med dig av erfarenheten. Om du vill vara anonym är det inga problem, det väljer du själv. Har du lösningar som kan hjälpa andra är det givetvis bra, men det är din erfarenhet som är det viktiga.

Inslaget ska bara spelas upp för min klass, men målet är att jag ska lära mig mer och förhoppningsvis bygga vidare på temat i kommande uppgifter.

Kameran har jag tillgång till morgon, torsdag 27 och fredag 28 mars så finns du med tid kan jag träffa dig där det passar (i Stockholmsområdet).

Ha det bra och hoppas vi hörs!

SpirituBelle

http://spiritubelle.wordpress.com – en blogg om att vara andligt sökande i 2000-talets Sverige

Kalendula
2

Den som vill kan ju skicka ett PM till fylgian, då behöver man inte ens svara i denna tråden om man vill vara anonym.

Uppskattar att bli tilltalad "Kalendula" när man svarar mig på inlägg.

"If you kill all my demons, maybe all my angels will die to. If you kill all my angels, my demons will survive"