Ensamhet iFokus

Ensamhet

Etikett: ensamhet
Läst 8086 ggr
Kille33
9

Nya vänner Skåne Malmö Trelleborg Vellinge Ystad

Finns det någon här i dessa område som öppen att lära känna nya trevliga människa?

Kille33
1

finns ingen alls som är intresserad av att lära känna en trevlig människa som kommit lite utanför gemenskapen?

[T-Johan]
1

Kille det är bara så förbaskat svårt att förklara. Man borde ju rent förnuftsmässigt tro att alla på Ensamhet är ensamma och vill bryta de. Och så är det också i dess olika nyanser. Men om man då ger oss möjligheten till att bryta ensamheten, som du ju gör, och erbjuda ditt sällskap. Borde ju alla hänga på som har möjligheten, i alla fall geografiskt. Men här har du paradoxen, ingen hör av sig. Varför det är så vet jag inte. Kan bara spekulera. Där att få en vän måste man själv vara en vän. Det kräver mental o fysik ork att vara aktivt utåtriktad. Väldigt många av oss på Ensamhet har olika former o grader av diverse diagnoser, vi är inte fullt friska kort sagt. Sen kan man utveckla ämnet vidare naturligt vis.

[T-Johan]
1

Måste bara tillägga! Jag uppskattar Ditt initiativ Kille. Ge inte upp bara för att jag skrev som jag gjorde i förra inlägget. Skåne är stort och det kommer nog fler "skåningar" som skulle sätta värde på ditt umgänge.

Majet
0

Är jag hemsk som bara vill vara vän med tjejer. Min sambo är min bästa vän och jag önskar att jag har någon att prata tjejsnack med. Jag lovar att jag annars inte hade bangat!

MissFlisan
0

Majet jag håller precis med dig!

sajtvärd för www.dialektiskbeteendeterapi.ifokus.se

"slappna av inget är under kontroll!"

akumie
0

Jag bor i Höör men jobbar i Lund
Man skriver på denna sida så svarar en tjej på 1 månad och allt vi har är att vi chattar lite på fb, weclome to Sweden där alla verkar enbart ha sin familj samt max 5 polare från skolan

Hoppas en dag man kan få massa cash via sina hemsidor, youtube kanaler och bara dra till Spanien eller nåt var det skulle vara mycket lättare att umgås med folk

bamse6311
3

Kille33

Vi är ett gäng olika åldrar som träffas i var tredje torsdag på en Rock-klubb i Helsingborg och dit brukar det komma människor från olika delar av Skåne.

Alla är inte ensamstående och en del av dem som inte är det längre har träffat varandra på våra träffar.

Man måste inte gilla Rock men det är ganska hög Rockmusik på det där stället.

Hör gärna av dig i ett PM om du vill veta mer om de här träffarna.
Nästa träff är den 19:e December.

Bästa hälsningar,
Bertil

Noa-Nisse
0

Hej Jag skulle tänka mig att prata/ses. Jag kan känna mig ganska ensam imellanåt. Har underbara föräldrar som är som mina vänner, sen har jag några andra vänner i min egen ålder. Men somsagt, ibland smyger ensamhetskänslan på :( Men jag är tjej och 23 år så det är kanske inte intressant vänskapsmaterial…

Medarbetare på Hundar.ifokus

Hexagonaria
0

Noa-Nisse och Kille vad har ni för typ av intressen?

Själv skulle jag tycka att det var trevligt att träffa folk som vill göra saker utan alkohol. (Alltså jag är inte nykterist men jag är inte lika mycket för fester längre och vill gärna umgås under andra former).

Jag är nyinflyttad Skånebo och är intresserad av lite av varje. Jag skulle tycka att det vore trevligt att t ex gå på bio eller teater, ta en fika, gå på konsert, göra utflykter… Jag lyssnar mycket på metal och punk men jag har också ett ganska stort intresse för klassisk musik. Jag skulle t ex gärna gå på opera, något ingen jag känner här nere är särskilt intresserad av.

Alltså jag har inget emot att även ta några glas vin om du ni skulle vilja det någon gång och filosofera över livet, men jag börjar som sagt tröttna på festande. I övrigt är jag ganska öppen för att prova nya saker.

Jag drömmer också ibland om att leva i kollektiv, något jag gjort tidigare. Det var lite om mig.

Vill ni veta mer så skicka gärna pm 

David

Ps Bamse vilken typ av rockmusik talar vi om?

Leon1973
0

Malmö här…

be inte om hjälp om du inte vill ha den

Kalendula
0

Följer tråden

Uppskattar att bli tilltalad "Kalendula" när man svarar mig på inlägg.

"If you kill all my demons, maybe all my angels will die to. If you kill all my angels, my demons will survive"

bamse6311
2

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

#9 Hexagonaria

Det är lite typ hårdrock men även annan rock.

Som sagt så heter ju stället Bara rock och där skall finnas rock för alla rockälskare.

Tycker man däremot bättre om typ Lasse Stefanz och liknande så har man då valt helt fel ställe att gå på *skrattar*.

Eftersom du gillar både metal och punk så skulle det säkert passa dig.

På tal om Punk så ber jag att få bjuda ett videklipp på en av mina favoriter.

Bästa hälsningar,
Bertil

Hexagonaria
0

Ja kanske det du Bamse.

Finns det nåt schema? Och kan man bara komma eller måste man vara medlem först eller kan man bli det där?

Jag bor själv i Landskrona sen drygt en månad tillbaka. Jag vet inte hur det går med bussar och sånt . Får jag jobb eller praktik så kanske torsdagar inte är den bästa dagen, men man vet inte. Är utbudet riktigt bra kan det ju vara värt att offra lite av nattsömnen. :)

/ David

CupcakeGod
0

Jag är egentligen inte ensam, men om du vill så kan vi tillsammans dyrka Satan i min källare :D

Hexagonaria
0

Det låter som en trevlig sysselsättning CupcakeGod :)

CupcakeGod
0

#15 Haha visst är det?