Mitt nick inte en siffra
Jag skulle vilja pasa på att säga här i en egen tråd att jag är dykalkylektiker, och föredar att man refererar tillbaka till mig med "Kalendula" och inte siffran på inlägget.
Dyskalkyli är att ha problem med siffror på samma sätt som en dylektiker har problem med bokstäver,
Uppskattar att bli tilltalad "Kalendula" när man svarar mig på inlägg.
"If you kill all my demons, maybe all my angels will die to. If you kill all my angels, my demons will survive"
Ah det visst jag inte att det existerar ens, bra att du säger till :)
Jag är dyslektiker och vill heller se att folk använder sitt personnummer + dom fyra sista siffrorna. Ja fy tusan vilken knepig värd vi lever i.
http://ceciliasbikt.se/2013/10/09/7613/
Här är en länk som beskriver det på ett mycket bra sätt!
"If you kill all my demons, maybe all my angels will die to. If you kill all my angels, my demons will survive"
❤️🤗
"Inom
en människa av ljus, finns det ljus...När
hon inte lyser, råder mörker." (Evangelium
enligt Thomas,
24)
/ Wingen
T- Johan VAD HÅLLER DU PÅ MED?
Flera av mina elever har dyskalkyli. Det som ofta är karakteristiskt är att dom rör till siffrorna. 1951 kan dom läsa rätt, men om jag ber dom skriva det kan det bli 1591. Dom kan räkna rätt men skriva av fel och då blir allt fel. Hur dyskalkyli funkar finns inget exakt mönster. Det varierar från person till person. Därför är det extra svårt med just sådana handikapp hos eleverna.
För att förtydliga mig ytterligare för den som inte förstår. Jag vill att när man svarar mig i en tråd så skriver man mitt nick alltså *Kalendula* och inte en siffra.
Det är ingen diskussion om dyskalkyli…
Då ska jag tänka på det om jag svarar på ditt inlägg i någon tråd någonstans. Gillar ditt nick förresten, som latinska namnet på ringblomma (en av mina favoritväxter) 
tack Västkustfia, calendula är också min favvo blomma efter vildkaprifol 🌺
Då har vi två gemensamma favoriter, Kalendula 
@ Kalendula - Ska försöka att komma ihåg detta.
Tycker också att det är bra att du har skrivit det i din signatur.
be inte om hjälp om du inte vill ha den
Tack Leon 🌈