Ensamhet iFokus

Ensamhet

Etikettprathörnan
Läst 516 ggr
[T-Johan]
1

Snö och busväder!

Är det bara här i sydöstra Sverige som det är busväder? Snöigt, blåsigt, kallt, snömodd och bilar som kör ihop. Har Ni det lika?

scirocco
0

Inte så farligt kallt här, bara typ 12 minus, blåser ingenting heller. Ganska härligt när man jobbar ute halva dan.

[T-Johan]
0

Det låter sunt, scirocco. Vad arbetar du med då?

scirocco
0

Lagerarbete och transport, vi bär möbler hela dagarna i princip, underligt nog trivs jag bättre med det än alla andra jobb jag har haft :) Sen har dom bastu och gym på jobbet som jag utnyttjar många dagar i veckan, det är himmelriket :) Om jag vetat hur glad man blir av styrketräning hade jag börjat med det för 15 år sen.

signemo
0

Jag tycker det är skitväder😃. Vägarna yr igen. Annars vore det väl ok. Men jag vill inte ha blåst

Var rädda om varandra

Leon1973
0

Ett jäkla skitväder här nere i sydväst ja… 
Förstör ju varenda en plan på fiske :(

be inte om hjälp om du inte vill ha den

[T-Johan]
0

Det är på gott och ont "busvädret". Nu på morgonen har dom plogat i bostads området. Men snön fortsätter att falla. Dom har lovat milt väder till helgen, så då blir det ännu roligare, slask. Men Leon, vad gör en fiskare när han inte "kommer åt" fisken? Sitter du i stugvärmen och knyter flugor?

Leon1973
0

Sitter hemma och skriver i så många fiskeforum man kan, sorterar fiskedrag igen efter att man redan gjort det 200 gånger. Kollar på fiskefilmer och drömmer sig bort  ;)

Men i helgen blir det mys med barnen, mycket film och xbox-spelande.

Mantissa
0

Bara lite lagom med snö här uppe, men blir till att dra igång snöslungan imorgon

[T-Johan]
0

#7 Ja men det låter väl inte helt fel. Att vara tillsammans med kidsen är en bra använd tid. Sortera dragen påminner lite om den militära "persedelvården". Och i mitt fall städa byssan för jag kock. Är du med i någon fiskeklubb? #8 Det skall bli mer snö i landet till helgen. Fast här ska det bli snöblandat regn och plussgrader. Jag gillar inte slask.

Leon1973
0

Inte med i någon fiskeklubb, men aktiv i forum och facebook grupper.

[T-Johan]
1

Men det är kul men lite "hobby- vänner". Det är guld med lite olika sociala kontakter, även digitala.