Godmorgon 26/1-14
Det har varit lugnt på Ensamhet! Allt är på gott och ont givet vis. För egen räkning "rullar allt enligt plan". Tidig frukost, och förbereder för- middagens repetition. Det är lite egendomligt, men det är alltid lika roligt att träffa mina "spelkompisar", även om det bara blir någon timma. Maten är klar att värmas, köttgryta kokt potatis. Sen ska man tvinga i sig något från växtriket. Hoppas ni får en bra dag ni oxå. Även ni upp i nordliga kalla Svedala.
Ja. Vilken härlig dag som bara väntar på att bli upptäckt.
Dagen är snart slut, åtminstone börjar det skymma nu. Jag har klippt klor och pysslat om mina vovvar idag. Det tar ju inte så lång tid så mesta tiden har jag suttit här vid datorn och pluggat spanska. Det är så himla roligt. Nu måste jag göra lite mat till mig. Sen ska hundarna få sitt också. Raija
Det låter trevligt att plugga Spanska. Vi har en hel del som är hämtat ur Spanskan. Det är en språkgren som går tillbaka till de klassiska språken. Ja det skymmer här nere i syd Sverige också. Och lite oväntat har det fallit någon cm snö. Men vi får trösta oss med att det blir ljusare och varmare för varje dag.
Gokväll vänner.
Hoppas Ni har en fin kväll. Här skall strax ätas, det blir potatis lax i ugn o en purjosås jag hittade på nätet.
Annars har det städats , kapats ved. och kopplats av.
En skön helg med andra ord. Nu är kaminen tänd o jag njuter till ljudet av den.
Språk, jag det vill jag kunna. tänk om man kunde sätta i ett chip och vips kunde man språket hjäplligt.
Ha det så gott, kram
Var rädda om varandra
Har varit en lugn dag, städat lite och tvättat, tagit ett par promenader, sen spelat lite online spel. Längtar till imorgon då jag får styrketräna på arbetstid nu, är så roligt, får mig alltid på bra humör hur nere jag än känner mig.