Ensamhet iFokus

Ensamhet

Etikettensamhet
Läst 986 ggr
johanna halberg
2

Ensam och utanför :(

Hej Glad

jag har börjat en ny skola i sommars. Jag känner mig mig utanför och lite ensam. Jag vågar att komma fram och att prata. Det är en grupp jag brukar vara med, det är inte alltid jag brukar vara med dom, ibland känns det som att de tycker det är jobbigt att jag är med dom. Jag är inte mig själv där. När jag känner mig utanför är när andra fnissar hänger på varandra. Jag vågar inte vara det, får så mycket hinder och ångest då. Det är ingen som väntar på, det är alltid jag som väntar på dom andra. Det är ingen som brys sig om mig. På rasterna så är det många som springer runt, jag tycker det är jobbigt att följa efterLedsen När de finnisar och sånt, då brukar jag bara kolla på eller kolla på mobilen eller gå omkring. Jag vill vara med….men jag vågar inte, vad ska jag göra?!! 

Det känns som att jag vill prata med min lärare att han ska prata med tjejerna i min klass att jag inte trivs så bra där. Vad tycker ni? ska jag vara med när han säger det?

Jag har en fråga tycker du att jag ska till fritidsgården?

Så jag känner mig osäker om jag ska ditt, jag vet inte om det kommer att hända dåliga saker där.