har svÄrt att skaffa kompisar i skolan!!!!!
Hej đ
jag har börjat en ny skola i sommars. Utanför skolan har jag inte svĂ„rt att skaffa kompisar. Jag kĂ€nner mig mig utanför och lite ensam. Jag vĂ„gar att komma fram och att prata. Det Ă€r en grupp jag brukar vara med, det Ă€r inte alltid jag brukar vara med dom, ibland kĂ€nns det som att de tycker det Ă€r jobbigt att jag Ă€r med dom. Jag Ă€r inte mig sjĂ€lv dĂ€r. NĂ€r jag kĂ€nner mig utanför Ă€r nĂ€r andra fnissar hĂ€nger pĂ„ varandra. Jag vĂ„gar inte vara det, fĂ„r sĂ„ mycket hinder och Ă„ngest dĂ„. Det Ă€r ingen som vĂ€ntar pĂ„, det Ă€r alltid jag som vĂ€ntar pĂ„ dom andra. Det Ă€r ingen som brys sig om mig. PĂ„ rasterna sĂ„ Ă€r det mĂ„nga som springer runt, jag tycker det Ă€r jobbigt att följa efterđ NĂ€r de finnisar och sĂ„nt, dĂ„ brukar jag bara kolla pĂ„ eller kolla pĂ„ mobilen eller gĂ„ omkring. Jag vill vara medâŠ.men jag vĂ„gar inte, vad ska jag göra?!!
Det kÀnns som att jag vill prata med min lÀrare att han ska prata med tjejerna i min klass att jag inte trivs sÄ bra dÀr. Vad tycker ni?
MÄnga sÀger att det tar tid, jag orkar inte vÀnta. Jag har en frÄga tycker du att jag ska till fritidsgÄrden?
Jag har inte sÄ mÄnga kompisar i skolan. SÄ jag kÀnner mig osÀker om jag ska ditt, jag vet inte om det kommer att hÀnda dÄliga saker dÀr. Kan inte du ge tips pÄ hur skolan kan bygga upp min sjÀlvförtroende och minska utanförheten.
à h, jag vet sjÀlv hur svÄrt sÄnt hÀr Àr och jag önskar att jag kunde hjÀlpa dig mer Àn vad jag kan.
Hur upplever du sjÀlv att det ligger till med ditt sjÀlvförtroende? Tycker du att du har bra sjÀlvförtroende och tycker om dig sjÀlv?
Vilken klass gÄr du i? Hur mÄnga Àr ni i den klassen? Finns det andra som du tycker verkar ensamma i din klass?
Har ni nÄgon skolkurator eller skolsköterska pÄ skolan som du skulle kunna prata med? Jag tycker att du ska prata med din lÀrare men Àven med skolkurator om sÄdan finns, annars skolsköterskan.
Du ska sjÀlvklart inte behöva kÀnna att du inte kan vara dig sjÀlv, man ska alltid kunna vara den man Àr, Àven om man kanske inte vet helt vem den personen Àr.
Men jag vill som sagt gÀrna veta hur du uppfattar ditt sjÀlvförtroende och hur du ser pÄ dig sjÀlv.
MÄnga kramar! 
Kolla detta!
Klicka pÄ trÀdet, so startar videon.
Det bÀsta av allt som Àr bra.
Jag har bĂ€ttre sjĂ€lvförtroende nĂ€r jag Ă€r utanför skolan, nĂ€r jag Ă€r i skolan Ă€r det svĂ„rt att vara mig sjĂ€lv. Ibland kan det hĂ€nda att jag vĂ„gar busa lite eller skoja lite. Jag har inte svĂ„rt att skaffa kompisar utanför skolan, men i skolan har jag det:( jag vet inte om jag gillar migâŠ.
Jag gÄr i 7an. Jag tror att Àr 26 ungefÀr i min klass. Det finns inte sÄ mÄnga som verkar ensamma. Ja, jag har en skolkurator och skolsköterska. jag pratat med dom. nÀr jag Àr mig sjÀlv sÄ Àr jag busig, omtÀnksam, skojar mycket, snÀll och gillar att överdriva ibland :)
tycker du att jag sÀga till min lÀrare att han ska prata med tjejerna i min klass att jag inte trivs sÄ bra dÀr?tror du att det kommer att gÄ bra dÄ?