3/1-14 -> trettondagen
Skönt, nu är det bara trettondagen kvar. Sen återgår allt till det normala. Tänk att man kan länkta till vardagen, den grå, ni vet. Efter trettondagen blir det rea på julmats-berget. Pressyltan är redan ner i halva priset. Har ni något bra förslag på trettondags aktivitet? Något som skingrar tankarna och får tiden att gå lite fortare?

Hm, ska nog skynda o baka en sats knäck till..
Mantissa. Kan mana inte göra knäck sen 😃 Jag kan tycka det är gott med Janssons frestelse på höstkanten
Var rädda om varandra

Nej, knäck hör julen till. Tummar man på det blir det inte speciellt sedan. Men jag gör ett undantag för lussebullar. De bakar jag även till påsk. Dels är de ju gula, men så kan man ju nästan inte dricka must utan lussebröd!
Det är roligt att det finns människor som vågar bryta traditionella mönster. Själv ska jag fria att helgerna är över med en klar favorit; ugnsbakad falukorv och potatismos på måndag.
Det är roligt att det finns människor som vågar bryta traditionella mönster. Själv ska jag fria att helgerna är över med en klar favorit; ugnsbakad falukorv och potatismos på måndag.
Hmm… för att bryta traditionen skall jag äta min pizza idag istället som dom flesta gjorde förgår; - det blir en 'vegetale' med rester av skinkan;- saknar vitkålssallad men har ekologiska tomater till, samt sista bitar av rödkål från burken.
Att det blir helgfria veckor och månader bekommer mig inte så mycket, om inte möjligtvis det har med ledighet och bättre betalning på jobbet att göra.
Pizza på julbords rester, härligt. Den pizzan döper vi till "Vego-Eko à la Cirrum.
M:et, hur tusan kom den dit? Jag kyller på automatiks textförslagen som dyker upp på mobilen lite nu å då. Vego-Eko à la Cirrun ska det vara. Det går att rappa på det också. :)
Men om det gick så skulle jag byta cirrun till cirrum, för att när jag skapade namnet så hade jag inte googlat på det och efteråt såg jag att det finns en annan cirrun (tror det är en kändis någonstans i staterna) som inte har med mig att göra alls😡, sedan brydde jag inte om det mer…
Vill nu bara visa pizzan som … har vandrat vidare…🙂
Det ser smarrig ut! När man ska "leta efter personer" och företeelser kopplat till personer får man djupast resultat om man "bild- googlar" utan diverse filter. Metoden används flitigt av personal- rekryterings-företag. Men man får bara beredd på att bara läsa o titta med ena ögat.
Går långt och fort i skogen, längre än jag orkar, kroppen ger hjärnan ro. Det är lätt att glömma att hjärnan är ett organ i kroppen och påverkas av hur vi behandlar våra kroppar. Tycker naturen är vacker i alla kostymer och har svårt att inte tro på att det finns högre makter. För mej finns det det. Sen kör jag yoga, det tränar hjärnan på fokusering och kroppen blir rörligare det måste jag tycka är viktigt om jag ska orka jobba många år till. Läser väldigt mycket oxå , allt möjligt tror man måste variera sej så man får nya ideer och synsätt. Just nu sitter jag och tittar på cold mountain och surplar kaffe helt okey både filmen o kaffet. Hoppas ni alla får en bra helg
#11 Den var smarrig, mums 😉
Hur sjutton bild-googlar man, dessutom utan diverse filter 😮
Det var kryptiskt med villkor om ett öga vid åskådningen 😉😃
#12 Läsning är alltid givande och som du säger så man ska vidka sina vyer genom att läsa olika områden som intresserar en.
Önskar dig också en skön helg kanel123🙂