30/12 dag före afton.
God morgon. Idag är det lite bakvänt. Fredagsrutiner på en måndag. Städa, handla står högt på listan. Maten….det får blir reste….för enkel- hetens skull. Sen blir det att väl lite tid över att umgås digitalt med Er på Ensamhet. Men plikterna först. Hur tänker ni göra under nyårs helgen? Ha gäster? Kommer ni kanske att vara gäst hos någon? Nyfiken fråga, vad har ni tänkt till middag dessa helgdagar?
Imorron är en fin dag för mig. Ett av mina barn är fött på nyårsafton. Min man i jag förlovade oss en nyårsafton för länge sen.
Just imorron skall vi till min syster o hennen man
Var rädda om varandra
Inga gäster, men en god middag blir det på nyår! :-) rostade grönsaker och bacon inlindad kycklingfilé mums! :-)
Jag lagar något gott till mig. Kött av något slag och murkelstuvning. Sen måste jag äta tidigt. För övrigt sitter jag i soffan med en rädd hund på var sida. Där får jag stanna tills det sluta smälla utanför. Nyårsaftnar är en plåga.
Jag har försökt allt. Bland annat en cd med raketljud. Man ska börja på låg nivå och höja vartefter. Det fungerar inte på mina hundar. Den äldsta gick och satte sig framför högtalaren och tittade ömsom på den och ömsom på mig. Det såg ut som om han undrade om jag var knäpp. Ingen av hundarna reagerar på fyrverkerier på tv, inte åska heller. Men det som är verkligt däremot!!!
Suck, så Gott Nytt År.
Raija
Kul att ni kan "festa till det" ibland. Vi behöver lite guldkant på vår annars strävsamma tillvaro. Dina hundar Raija är inte dom enda som far illa av smällandet. Får jag provocera, skulle jag förbjuda fyrverkerier på allmänna platser. Och hänvisa sådana aktiviteter till ett militärt övningskjutfältet Lomben i övre Norrland.
Jag ska jobba. Det gör jag nästan varje nyår för att det är riktigt trevligt Vi köper en massa gott och samlar dom patienter som orkar och vill sen har vi lite fest. Väldigt ofta får vi höra att det var den trevligaste nyårsafton de upplevt. Det bästa med att jobba med väldigt sjuka människor är att dom har lagt bort skalet och kan bjuda helhjärtat på sej själva. Det skulle i andras öron kunna låta som det inte går att ha kul under sådana omständigheter men jag har aldrig jobbat en natt utan att få skratta. För dom här människorna struntar i vad vi tycker om dom, det finns inget kvar att förlora . Så många galna historier och livsöden. Och den uppskattning man får av att vara den som finns där kan jag leva länge på ! Sen har jag super mysiga jobbar kompisar med mycket humor. Vet att många av er här inte orkar men ni som gör det, det finns många ideella organisationer att bidra med sitt hjärta till. Barn, gamla , sjuka, djur , missbrukare och hemlösa. Det finns många i världen som inte ens varit i närheten av en dator att sitta och små snacka på. Kan inte förändra världen men jag försöker leva som jag vill att den ska vara🙂
Ja Du Kanel. Har jobbat inom vården dels på sjukhem o som hemsamarit. Nu är det ett tag sen. Men så givande. Man fick så många fina vänner bland de gamla. Minns en gång en dam , äldst på sjukhemmet. Hade bara ett ben- Men hon var klar i huvudet och omtänksam som få. Hon ville alltid vi skulle hjälpa de andra först.
En annan dam. Frågade om jag hade tid att sitta o kika på kort en stund. Tlll min förvåning var min mans farmor o farfar på fotot. Det visade sig de varit konfirmationskamrater. Vi ringde upp min mans farmor sen satt de och pratade en timma.
Jag blir glad bara jag tänker på alla gamla goa människor.
Har lärt mig genom åren att hälsa . börja prata om vad som , öppna en dörr, förgyller min och kanske även de jag möters dagar.
Var rädda om varandra