ensam på julafton!
Så nu är man helt själv på julafton och nyår! Har absolut inga vänner och familj som man kan fira med eller något sånt.. Tårarna bara rinner hela tiden när man kommer hem från jobbet, finns absolut ingen som ja kan fira jul eller nyår med alls..
Så finns de någon som är lika ensam som mig så får ni gärna skicka meddelanden så kanske man hitta på¨något tillsammans!
Jag bor i småland nära gislaved är 38 år gammal..
Så hoppas det finns någon som vill hitta på något vid jul och nyår.. tjej som kille spelar ingen roll vilken ålder ni har!
mvh nicke
Nej vad tråkigt! Jag kan tyvärr inte, men jag tycker mycket synd om dig! Samla ihop ett kompisgäng och gör nåt :)
Trololololololololololo
har du ens läst de jag skrev?? jag har absolut inga vänner alls de finns ingen som ringer eller smsar mig eller något!!!
Förlåt :(
Trololololololololololo
Jag hade gärna hittat på något med dig om jag bott närmre :/ Jag känner igen det du skriver känner samma sak.
skickade meddelande till dig caroline
På många håll ställer kyrkorna öppet, och man har matservering ( om man kan säga så).
Jag tycker väldigt synd om dig, men finns det ingen kyrka eller någon annan som har öppet, det finns ju väldigt många ensamma människor i dagens samhälle. Läste för några år sedan, ett en kvinna skulle vara helt ensam på julen, så hon bjöd in alla som ville komma på knytkalas.
finns säkert kyrkor som har öppet men sätter inte min fot där inne.. har aldrig gillat kyrkor överhuvudtaget
Okej, de har ju mera matservering i församlingshemmen, men det var bara ett förslag. Men kanske du kan kolla om det finns något annat som har öppet där folk kan träffas.
Just över julen så finns det möjlighet att frivilligarbeta på tex härbärgen och liknande. Det brukar vara väldigt fin stämning och man känner sig behövd och mindre ensam.
Man kan även höra med äldreboenden. De skulle säkert uppskatta någon som kom och läste/pratade/umgås med de som inte kan/vill/har möjlighet att åka till familj över julen.
Jag och min mamma firade delar av julafton på äldreboendet som hon var chef för. Det var alltid kul och de gamla var alltid glada över att någon hade lite extra tid att sitta och prata med dem.