Ensamhet iFokus

Ensamhet

Etikettensamhet
Läst 17884 ggr
srebecca
20

Har inga vänner.. orkar inte mer

Fyller 19 år idag och knappt någon annan än mina föräldrar som gratulerat mig. Har inga vänner som hört av sig på hela sommaren. Mitt hjärta gör så ont när jag ligger här och gråter på min egna födelsedag, nerbäddad i sängen i min ensamhet. Känner mig så himla liten. I en värld där jag knappt syns.. Skulle inte märkas om jag försvann. 

Vad sysselsätter man sig med när man inte har några vänner? Har inga intressen av instrument, idrott och så vidare.. 

/Ledsen, olycklig tjej.

Rita-S
7

Först: Grattis på födelsesdagen, även om jag inte känner dig :)

Jag sysselsatte mig med att läsa böcker. Jag rymmde in i en fantasivärld, och plöjde genom bok efter bok. Gav mig ofantlig mycket glädje och lät mig, för en liten stund, glömma att jag inte hade några vänner själv.

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Allamej
1

Grattis på födelsedagen 🎂

Jag vet precis hur det är, ok, jag har en del pärlvänner som gratulerar och en del utländska vänner genom pärlorna som är mer familj än dom som delar min genetik.

Men ge inte upp, jag vill säga att det blir bättre men jag är på den här sidan av en orsak… Men jag vande mig lite mer…

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

VildaVittra
1

Det är ju alltid lättare att få vänner om man har just gemensamma intressen. Såg att du gillade att fotografera, varför inte gå en kurs i det för att träffa likasinnade? Vänner måste inte vara i samma åldersgrupp, en av mina bästa vänner är nästan 50 år äldre än mig. 

Och grattis på födelsedagen!! 🥳

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

je_li_na
4

mina 2 små hundar är mina bästa vänner…de har alltid tid för mig, de är alltid glada o de ger mig sån glädje.. jag skulle inte kunna leva utan dem…

[GIKmio]
1

Ett sätt att få vänner är via Facebook..

[T-Johan]
2

Hur lever du i din vardag? Arbetar du, pluggar du? Bor du i ett litet samhälle, eller en "mega stor" stad? Alla frågor av denna typ ger olika förutsättningar för Din sociala vardag. En annan aspekt är om Du har en diagnos typ depression, social fobi. Då förändras förutsättningarna mycket. Oavsett bakgrund vill jag och andra ensamma här på "Ensamhet" att Du ska känna Dig välkommen. Häng på oss och våra trådar, skriv vad Du tycker och hur Du känner det.

chevy79forewer
3

Grattis i efterskott!!!

som #2 säger så läs böcker!! man kan försvinna bort till sin egna värld och det är helt fantastiskt… vet hur du känner dig.. fanns en tid jag också hade det så men jag hitta vänner via olika sidor. och vi är fortfarande vänner. 

så ge inte upp!!!!! att ge upp är som att förlora en del av dig själv. en del som du kanske inte märker är borta förrän det är försent

spirit of godness spirits of light. protect us from all plight

bamse6311
2

Hej och ett stort GRATTIS så här i efterskott på din Födelsedag.

Ser på din blogg att du inte skrivit något under detta året.

När jag scrollar lite så ser jag att du skrev en del under 2012 och man ser att du älskar både foto och bildredigering samt naturligtvis din katt.

Vad hände med din älskade studentkommitté?
Ni ser ju väldigt glada ut alla fyra, träffas ni inte längre och pratar med varandra?

Ser ju på dina bilder i bloggen att du är en otroligt söt och vacker tjej.

Man måste INTE vara intresserad av musik och idrott utan det finns ju mycket annat som man kan vara intresserad av.

Kan du inte börja ta upp ditt bloggande igen?
Ser att du slutade blogga December 2012 så kan tänka mig att kanske något hände då.

Om du börjar blogga igen och "pingar" din blogg på olika sätt så är jag övertygad om att du kommer att få många följare och vänner.

Att jag tjatar om bloggande är därför att jag ser på din blogg att du gillade att blogga så varför inte ta upp det där med bloggand igen.

Som sagt så måste man inte älska vare sig instrument eller idrott utan det finns så mycket annat.

HÄR en länk till en tjej i din ålder som bloggar väldigt mycket och jag är övertygad om att ni skall kunna skriva mycket till varandra.

Hennes blogg handlar mycket om att "peppa" tjejer och killar som inte har det så lätt och hon skriver med erfarenhet av sig själv då hon på grund av mobbing en gång i skolan inte själv haft det så lätt.

Hon har precis som du även motgångar just nu och jag tycker faktiskt att ni båda på det sättet påminner väldigt mycket om varandra.

Den här tjejen är precis som du, ni är nämligen två mycket söta och vackra tjejer båda två.

Tror att ni kan ha mycket att skriva och "prata" om tillsammans.

Hon har otroligt många besökare på sin sida och jag är övertygad om att hon säkert ger dig råd och tips om bloggande precis som jag är övertygad om att ni kan få en fin och givande kommunikation.

Slutligen som sagt så måste man inte älska vare sig instrument eller idrott.

Att älska sig själv är början till något som kan bli helt fantastiskt!

Kolla nu Evah:s blogg och om du vill så tag gärna kontakt med henne så tror jag säkert att ni två kan få en härlig kommunikation och att hon kanske kan inspirera och motivera dig att få igång din blogg igen.

Att blogga kan jag tänka mig och få vänner på det sättet är säkert lika givande som de som gillar instrument och idrott.

Du skriver ju själv i din blogg att: Time heals all wounds. Kan bara hålla med dig om att VISST gör dom det!!!

Lycka till och hoppas att allt går bra.

Bästa hälsningar,
Bertil

Missolsson
7

Hejsan, Jag vill först börja med att säga grattis i efterskott! :) Det du skriver påminner så jäkla mycket om min egna situation. Jag har känt mig ensam under hela gymnasiet, nu går jag sista året. Jag har känt mig osynlig, känt att ingen skulle varken bry sig eller märka om jag försvann. Jag har legat och gråtit många nätter i sträck, inga vänner som hört av sig, varken när jag fyllt år eller på fritiden. Jag vet hur jäkla ont det gör. Min säng har blivit min bästa vän. Det är där jag känner mig trygg. Det borde verkligen inte vara så. Jag borde vara ute och njuta av livet.. Jag har heller inga intressen, brukade dock ha det innan, men nu känns inget roligt längre. Jag blir så otroligt berörd över att läsa att vi befinner oss i samma situation. Det är inte lätt att hitta en sysselsättning. Men jag kan ge tips på vad som hjälpt mig en del. Jag har skaffat brevvänner, då känner man sig mindre ensam. Jag har blivit medlem på dejting sidor (jag vet att det låter knasigt, men det var min kurator som sa till mug att skaffa det, så Jag fick bättre självkänsla). Jag råder dig att prova göra samma sak, det gör att man känner sig mindre ensam. Jag finns även här för dig, du är perfekt precis som du är Du är inte ensam, jag finns här, vi finns här. Kram på dig vännen. Du kan alltid kontakta mig om du vill. :)

Jess89
2

Grattis i efterskott! Tråkigt att en så pass ung person är ensam, men du har hela livet framför dig du hinner skaffa vänner. Har du inga intressen som du tycker om att hålla på med? Det brukar kunna vara enklare och skaffa vänner då man har liknande intressen.

Du är inte ensam vi finns alltid här. 🙂

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

[GoodbyeLullaby]
1

Grattis i efterskott! :) Har inte heller några intressen inom sport och musik. Dock finns det så mkt annat man kan göra om man bara hittar något man gillar att syssla med. Själv fotograferarjag (ofta mina katter) mkt. Annars så är läsning, favorit tv-serierna, Photoshop och bakning alternativ som jag föredrar.

powerofthebass
1

Grattis i efterskott . Har själv inte många intressen sitter näst för det mesta och pluggar. Förutom det hänger jag på (new age ) delen på iFokus. Hoppas det blir bättre för dig . Mvh tobbe

Obiter dictum .**_ Ut pictura poesis, 
**_

[Odde]
1

Känner igen mig själv, har väl dock mig själv att skylla då jag inte alltid gjort dom smartaste valen, men Du verkar ju vara en jätte fin tjej, Några av dom jag pratar som mest med nu har jag träffat via internet det är så mycket lättare att hitta likasinnade människor med samma intressen även om det är djur, en film genre elelr ja det spelar nästan ingen roll:) 

Och Stort grattis i efterskott🥳🌺

rebecka94
4

vad ledsen jag blir när jag läser din text :( har heller inga vänner och känner mig för det mesta ganska ensam…du får gärna skicka ett pm så vi kan vi snacka om du ha lust =)

Josse5233
1

Åh, grattis i efterskott! 🙂 Du kan alltid skriva om du vill prata. :)

Ha en trevlig dag! 

anonymus94
0

grattis i efterskott 🙂 du kan skriva till mig om du vill prata :)