Trött på att vara ensam...
Jag hoppas det finns någon här som vill känner igen sig i mig… För 2 år sedan lyckades jag orka lämna mitt ex efter 12 års psykisk misshandel och mina "vänner" valde honom… Jag flyttade till annan ort i tron att allt skulle bli bättre men det gjorde bara ensamheten värre eftersom jag inte känner någon här, jag bor utanför Malmö
Jag vill få tillbaka livsgnistan igen genom att hitta nya vänner att umgås med som tex bowling, bio, pubrunda, restaurang, laga mat ihop eller bara prata med…
Ensamheten knäcker mig särskilt helger och storhelger när jag vet att jag ska sitta helt ensam… Jag vill gärna hitta en bra kille som älskar mig och jag vill kunna älska igen men just är det vänner jag söker… Jag vill inte att man ska tycka synd om mig, bara lära känna mig och bli min vän
Jag har många intressen såsom djur, matlagning
Även om jag tappade tillit på folk för allt som hänt så vill jag ändå tro att det finns någon trevlig och snäll människa där ute som vill lära känna mig så tveka inte för att skriva några rader
Tyvärr bor jag inte nära dig, men jag hoppas du hittar någon som du kan trivas med och få ha roligt ihop med!
Medarbetare på akvariefisk ifokus
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
27 årig svensk/grekisk kille som bor i Höör men jobbar i Lund
Bara fråga om, du undrar något :)
Jobbar du eller är arbetslös/sjukskriven? annars kan du alltid börja med små steg som att börja hälsa på folk i jobbet! man får våga bjuda på sig själv! du verkar va en rolig tjej och att du har väldigt roliga intressen kan göra det lättare :) man får våga bjuda på sig själv och tyvärr så kommer inte vänner av sig själv!
hoppas att du hittar flera vänner som tycker om att va med dig!
Jag är arbetslös för jag fick inte jobba för mitt ex och nu kämpar jag för att överleva…
Jag vill ta livet av mig för jag orkar inte längre men jag har 3 fina älsklingar som får mig att orka kämpa vidare!
Dessa tre är mina underbara katter: Kira, Alea och Hera
#4 Ensam tjej, du skriver att du inte fick arbeta för ditt ex. Får jag vara nyfiken och fråga varför? Har du någon utbildning?
Jag var bara 17 när vi träffades… Nej, Jag gjorde misstaget att flytta ihop med honom efter 7 år för jag kom in på en utbildning som inte fanns där jag bodde… Men efter ett tag så blev han han svartsjuk och fick för sig att jag var otrogen bara för att det gick killar i min klass… Han själv var jämt otrogen och var det under hela vårt förhållande…. Jag fick jobb men han ringde chefen och hittade på saker så jag fick sparken, efter det så låste han in mig i lägenheten och kapade all kontakt med omvärlden så dom sista 3 åren satt jag mellan 4 väggar tills pappa fattade misstankar så han och min morbror kom med en stege så jag kom därifrån… Vi var ihop i 12 år innan jag kunde ta mig loss… Han manipulerade alla och fick mig att framstå som en dålig människa… Därför tog det så lång tid innan jag fick hjälp för alla trodde på honom… Jag mår fortfarande dåligt och har tappat tron på människor särskilt killar men jag har ingen brådska med kille… Jag mår bra som det är nu… Jag är bara glad att vi aldrig skaffade barn för då hade jag varit tvungen att ha en koppling med honom… Han försöker kolla mig än fast han har sambo men han behandlar henne som skit också…
Men nu måste du vidare. Arbete eller utbildning, möta nya människor. Men jag noterar att du undviker svara på mina frågor i mitt förra post. Vist, gör de, du behöver inte avlägga räkenskap på Ensamhet. Bara vara den människa du är. Jo jag inser att en 17-åring inte har tillräckligt med skinn på näsan för att ställa krav och vara självständig. Jag menar att det inte är ovanligt. Och killar av viss typ är mycket väl medvetna om detta. Inom psykologin brukar man tala om "självständighets problem", när en person inte kan "agera på egen hand". Men i ditt fall verkar du inte sitta fast i "självständighet problem". Nu ska jag inte prata för mycket, för jag känner inte dig och din bakgrund något vidare bra.
DU är jätte viktig !! det var bra att du tog dej ur eländet många människor vill känna makt och är kontrollerande det får aldrig accepteras oftast mår de själva dåligt och har dåligt självförtroende o får hjärnspöken men sen finns de sjuka med psykopatiskt beteende som får alla runtom på sin sida det är fruktansvärt . jag förstår dej o jag hade ett liknande förhållande som jag lyckades bryta mej ur Tro på dej själv !!!! och ha en fin helg !!
Jag vet vem du är, jag har pratat med dig flera gånger på olika dejtsidor, men du är väldigt glad för att suga åt dig uppmärksamhet och bekräftelse, men du bryr dig inte (eller iaf inte de gånger vi pratat) om hur människan på andra sidan kan må, när den öppnar sin famn och får en diss tillbaka. Det är lätt att gnälla hur jobbigt man haft det, men att vara beredd på att ändra sig eller göra på ett annat sätt än man alltid gjort, nej det är för jobbigt….
Handlar inte alls om uppmärksamhet…
Och jag bryr mig visst om andra och ville veta om det finns andra som mig… Jag har ingen aning om vem du är och det kan du inte förvänta dig heller, jag var på dejtingsidor förr men inte längre sen jag upptäckte vilken typ av folk där är….
Jag bryr mig om folk som bryr sig om mig…. vad är "marginaliserat"?? Tror Undrande79 är en patetisk människa som inte ens vågar visa sin bild….
Men Tack T-Johan, du verkar hyfsad :)
…… vad är "marginaliserat"??
Ja vad är/innebär att vara "marginaliserad"?
Synonyma ord är bra att kolla på;
överflödig, åsidosatt, utdömd, utslagen. 🤦♂️
Överflödig är väl passande i detta sammanhang.
Min tanke var; "vi bryr oss inte om hans…..".
------------------------------------------------------------
Wiki kan vara lite "tungläst", men så här står det:
Marginalisering är ett postmodernt begrepp som innebär att individer utestängs från makt, status och diskurs.
”Att vara marginaliserad innebär att individen inte på egen hand kan förändra sin livssituation till det bättre” - citat hämtat ifrån sinan 171 i Olin, E. (2010). I marginalen - tre livsmönster bland unga med psykiska funktionshinder. i M. Molin, A. Gustavsson, & H.-E. Hermansson, Meningsskapande och delaktighet (sidorna 169-186). Göteborg: Daidalos.
I Wikis definition är det ordet "diskurs" vi tar fasta på. Vi argumenterar inte.
Fråga bara inte vad "diskurs" betyder. För det är latin, och
syftar på kommunikation. Och jag är inte så "slängd" i latin.
Det är synd att jag inte bor i närheten. Jag ville egentligen bara säga starkt jobbat, att lämna en sån relation! Hoppas det går bättre nu och att du hittar vänner i närheten, det förtjänar du!
Känner mig inte jätte ensam, och det borde inte du vara i heller. Bor i MAlmö. Har skickat PM
... A Nation And its Moral Progress Can Be Judged By The Way its Animals Are Treated.
Jag bor i höör men jobbar i lund som sagt