Ensamhet iFokus

Ensamhet

Etikettdagens-hälsningstråd
Läst 2140 ggr
rimfrost417
0

Ny vecka 21/10

Guda`alla här.

Så var det åter igen måndag och en sådan som man väl helst

vill glömma.Här står regnet som spön i backen och man hade

helst legat kvar i sängen.Men,men det dår ju inte.Får ta tag i

dagen så gott det går.Måste ut och handla men jag får samla

mig en stund känner jag.

Blev med valp i helgen,8 veckor,och han är helt förskräckt

att komma ut i detta väder.Har levt ombonat med mamma och

syskon och "kastas" nu ut i verkligheten.Livet är hårt.

Var ni är och vad ni än gör så önskar jag er en bra start på

veckan.

chevy79forewer
0

vad är de för gullig valp du blev med då????

bara å samla kraft å slänga sig ut i ovädret ju fortare man gör de desto fortare slipper man de sen =)

spirit of godness spirits of light. protect us from all plight

Raija Danielsson
1

Här är det strålande sol och en klarblå himmel. Men det är kallt.

Valpen blir jag ju sjuk på. Vad är det för ras? Själv har jag två hundar som hunnit bli ganska gamla nu. 11år och 9 år och snart fyller dom år igen.

Raija

rimfrost417
1

Hej igen!

Min valp är en blandning av kin.nakenhund och dansk.sv.gårdshund,

en liten klimp på ca.2kg i dagsläget.Har en 2-åring,också blandis,

som inte trivdes att vara ensamhund därför blev det detta inköp.Den

store är redan förtjust i sin lillebror och pussa honom ofta.Jag

blir riktig lycklig av att se dom.

Har varit ute och handlat nu och det var skönt att ha det gjort.Skall

snart ut igen, på en hundtur.Tur att man har både regnställ och

stövlar.

[T-Johan]
1

Kul med vovvarna. Här regnar det och det var mörk i morse när jag gav mig av till skolan. Mina elever kom inte för ens 9.00. Så jag fick starta mjukt. Makaronipudding till middag är aldrig fel. Dom säger att man blir snäll av makaronipudding. Fast jag vet inte om det är sant. Men det är i alla fall gott.

rimfrost417
0

Nu ha det alla redan blivit tisdag.Denna dag är förstås inte mycket

roligare än gårdagen,det regnar!!Verkar som att nu kommer det regn

som vi inte såg ett spår av i somras.Men det är klart, nu fylls

vattenmagasinen.

Händer det något kul någonstans idag då?Här blir det inte roligare

än att jag skall dammsuga,men det behövs så det är roligt när

det är gjort trots allt.

Skall väl titta på veckans brott så småningom,men det är många

timmar dit.

Raija Danielsson
0

Det regnar här också. Jag ska ändå åka iväg om en stund. Det är dags att byta till vinterdäck, då är jag på den säkra sidan om det blir halt igen. Åtminstone lite säkrare.

Dammsuga skulle jag önska att jag orkade. Men tyvärr. På torsdag kommer min städhjälp, tack och lov.

Just nu känner jag mig så kulen så jag ska krypa ner i ett varmt bad.

Raija

[T-Johan]
0

För min del är det stort fokus på höstlovet, som är nästa vecka. Jag ser ut att bli hel-ledigt i en vecka. Annars har det varit gumma vindar och lätt regn.

rimfrost417
0

Jaha,då har det hastigt och lustigt blivit torsdag!!

I går var det full rulle med bl.a. vet.besök av valpen.Han fick godkänt

och allt var som det skulle vilket jag nog trodde.

Fick till min förvåning in en geting i köket!Trodde att de hade insomnat

för iår,men ok den ihängande värmen är väl det som gör att de

fortfarande lever.Pigg var den inte så den sjöng allt på sista versen.

Hurra i dag har vi fått se solen skönt som omväxling till det myckna

regnandet vi haft på sistone.

T-johan du har allt en skön vecka att se fram emot och bara rå dig

själv.Lyckost.

[T-Johan]
0

Tack rimfrost! Du ska veta att, skolan som arbetsplats har sina poänger. Alla dessa lov, som man inte har som industri arbetare, är godis.

rimfrost417
0

Ja då blev det fredag även denna vecka,tänka sig.Vad tiden rusar på.

Skall väl städa mitt hem i dag.Är extra nödvändigt att torka golv när

man har valp i huset.

Väntar besök nu på förmiddagen också.Jag håller på med fåglar och

nu är en kull undulater strax flygfärdiga så en spekulant ska titta.

De är för ljuvliga när det börjar bli dags att ta sig ut i vida

världen.Har hållit på att plocka med dom så att de skall bli

handtama för så vill de flesta ha dom.

Vad skall T-Johan hitta på på sin lediga vecka då,berätta?

Ha en bra dag annars,alla.

[T-Johan]
0

Jo då rimfrost, något ska jag hitta på. Egentligen är vi som undervisar inte lediga alls hela veckan utan bara torsdag o fredag. De andra dagarna ska vi själva sitta på skolbänken, var det meningen. Men efter som jag bara jobbar halvtid är det meningslöst att vara med tisdag onsdag. På måndag ska jag därför ner till skolan o plugga med "nya matten". Det är böckerna 3c och 4 som ska gås igenom. Tisdag ska det vars en "lat-mans-dag". Ja du vet, äta, sova, promenad, lyssna, titta på veckan dokumentärer och läsa. Onsdagen däremot är det full rulle. Jag ska vara i Halmstad kl 13.00. Det blir en resa på 2 gånger 30 mil. Det ska monteras en dragkrok på min nya bil. Det kanske låter märkligt att man företar sig en resa på 60 mil för att montera en dragkrok. Med grejen är att det kostar en smärre förmögenhet, 10.000:- kr att få det gjort på märkes verkstad. Mekonomen skulle ha 8.000:-. Och Dragkrokslagret i Halmstad 5.100:- kr. Så får man en lite utflykt på köpet. Torsdagen blir nog en ny "lat-mans-dag". Man är nog "klubbad" efter Halmstads- resan. Sen ska jag försöka hinna med att stänga kollonistugan för vintern. Och så är det detta med vinter-däcken. Dom ska vara i ordning och montera på. Det är inte så mycket jobb, en timme o en kvart, så ska det vara fixat. Å sen är det "helgrutin", handla städa förbereda repetition med tron. Vi ska spela på en "te-bjudning" sista helgen i november, svensk folkmusik var önskemålet. Det var en lång lista. Hoppas inte vinter- kräksjukan och oväder sätter en käpp i hjulet. Ja, och att man orkar med det hela. Min undulat "Gullan" hälsa. Det är bäst jag skriver det innan jag glömmer det, Du vet "för husfriden skull". Gullan är annars en mycket "egen" liten "gojja". Hon vill inte bo i bur. Bara ha buren att äta i. Sen vill hon flyga fritt i köket. Det kanske låter lite otrevligt att ha en fågel lös i ett kök. Men det är inte så besvärligt, hon utnyttjar bara köket för "motions flygningar". Annars är hennes favorit plats i fönstret. Där har hon sina fågelkompisar på andra sidan. Sen håller hon koll på hundar,katter, skator och andra otäck saker. Då larmar alla! Hon trivs i blomster djungeln framför fönstret. Hon blev 8 år i år, och pigg som attan. Tam! Nä, Gullan har en alldeles egen vilja och åsikt. Men hon är inte rädd för mig heller. Med kom inte närmare än en decimeter, har hon bestämt. Gullan säger att det har inte med rädsla att göra, utan personlig integritet. Hoppas du får dina undulater sålda. Det måste vara roligt med "små- later". Nu måste jag vidare, det blir "stång- korv special" till middag idag. Det ser jag fram emot, "gubbmat", mums.

rimfrost417
1

Jaha,så var det med den lediga veckan T-Johan.

Det är klart det kan vara trevligt med en utflykt till Halmstad,men

samtidigt är det illa att man skall behöva åka långa vägar för att få

monterat en dragkrok för en rimlig summa.Hoppas vädret är nådigt

när du skall köra såpass långt.

Tack för hälsningen från Gullan förresten,mina hälsar tillbaka.En av

ungarna flyttar i nästa vecka,han blev utvald igår.Han är turkos med

gul mask i ansiktet,han har en likadan syster och bägge brås på sin

pappa.Resten i syskonskaran går i vitt,blått och grått.Mamma är

grå och vit.Skall väl annonsera ut dom när de är flyttklara.

Oj vad valpen har utvecklats på den här knappa veckan som han bott

här.Nu springer han glatt när vi går ut och vågar nästan hälsa när

vi möter någon hund.Det var annat än i måndags när vi var ute i

spöregnet.

Ha en god lördag alla som tittar in här.

rimfrost417
0

Ur led är tiden i dag!Det tar några dagar att ställa om sig och i dag,

första dagen,känns det väldigt konstigt.Hur upplever ni andra det

här med tidsomställningen?

Uppehållsväder,hurra.

Raija Danielsson
0

Jag har inga problem med omställningen av tiden. Inte mina hundar heller. Dom rör sig om jag rör mig, kan man säga. Om jag kliver ur sängen utan glasögon, då är det natt vad än ljuset säger. Men rör jag glasögonen då är det kört. Då ska dom ha mat och vill ut, direkt.

Nu väntar jag på en snickare som eventuellt ska göra om i mitt kök. Han ska skriva en offert som sen ska skickas till kommunen. Kommunen är min domare, som ska säga ja eller nej. Jag hoppas innerligt att jag får hjälp, det behöver jag.

Solen lyser där ute. Det är svårt att tro att det snart är november 12 grader drygt idag.

Raija

[T-Johan]
0

#12 Egentligen är det bara måndagen som det ska "jobbas" på. Och då är det "fritt valt arbete", eller "arbete på egen hand" för min del. Det ska bli busväder i krokarna kring Halmstad under tisdagen. Hoppas det ordnat sig till onsdag. Detta med omställning till vintertid är väl positivt, eller? Det blir ju ljusare på morgonen. Men ni kanske är kvälls människor?