Ensamhet iFokus

Ensamhet

Etikettensamhet
Läst 495 ggr
[Nisseplupp]
0

Long Time No See!

Oj, det var ett tag sen jag var inne här men livet hinner ifatt en! 

Har hunnit börja mitt andra år på gymnasiet och det är hemskt! Så mycket prov och inlämningsuppgifter som ska göras plus en hund som kräver sin träning och motion. Nu i veckan har vi redan haft två prov plus en del inlämningsuppgifter så jag är helt tom/slut i skallen.          Är inne i en ganka svår svacka just nu och orkar inte bry mig om något eller någon, har liksom tappat all lust till att göra saker. 

Jag har alltid haft supersvårt med att stå framme och prata inför en klass/folkmassa så idag när vi skulle redovisa i cirkus 5 minuter så orkade jag liksom inte bry mig om att alla satt och stirrade på mig när jag stod där framme. I vanliga fall så hade jag fått panik och inte kunnat få fram ett ord, men nu var det jag som pratade i NORMALT tonläge och liksom.. Brydde mig inte. 

Dagarna är olika, mitt humör spökar ja, hela jag spökar lite grann. Har blandade känslor om allt just nu då det om bara några dagar har gått hela 5år sen min pappa lämnade mig. Det känns som om det hände igår när jag tänker på det, vilket jag gör ofta. Saknaden är enorm och svår, jag kämpar för att inte låta den dra mig ner till botten, But It's Hard! Min mamma och de få vänner jag har försöker hjälpa mig och säger åt mig att fortsätta kämpa för det jag lever för. Mamma tycker fortfarande att jag bör prata med skolkuratorn men jag envisas och kommer ALLTID att envisas med Nej, jag vill inte. 

Jag och hunden har kommit jättelångt med vår träning så det är jag glad för! Han är superduktig och fattar precis vad det är jag vill ha av honom när vi tränar. Fick en tid hos veterinären på måndag kl 13 för kastrering så jag hoppas att han lugnar ner sig! Dock verkar det som om att han har fått ögoninflammation/infektion så här tvättas det ögon nästan jämt. 

Friluftsdag imorgon och då ska vi paddla, yaay alltså.. Åker jag i vattnet så tänker jag dra ner någon annan också! Nästa vecka är det Kolmården djurpark så det ska bli superkul!! 🙂

Jess89
0

Starkt jobbat av dig  och stå och prata inför din klass. Ett stort beröm till dig som stod där framme och pratade. Har du en aning om varför det kändes mindre att stå framför klassen och prata den här gången? Jag har ofta samma problem och vill helst inte stå och prata en massa framför en stor grupp. Visst är det en övnings sak men det känns så svårt!

Hundar är mysiga men de kräver en del så kan förstå om du har mycket och göra. Hur funkar det med skolan? Vilket program går du?
Trivs du i skolan?

Kolmården låter toppen hoppas ni får en toppen dag.

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

[Nisseplupp]
0

Tack! Jag tror det är för att jag helt enkelt inte orkar bry mig om en sån ''liten'' sak. Det är det jag är inställd på nu, att jag helt enkelt inte bryr mig längre. 

Ja och sen har han en del krävande raser i sig så.. Det går rätt segt och så men jag ger inte upp! Jag går Sötåsen Naturbruksgymnasium med inriktning djurvård 🙂