Ensamhet iFokus

Ensamhet

Etikettdin-historia
Läst 2684 ggr
Karmin
2

Deppinlägg

Känner att detta kommer bli ett deppinlägg men men. Verkar som att man kan vara 100% ärlig på den här sajten så jag kör väl på det. Jag letar efter någon som kan känna igen sig i mig och har bara någon lust att skriva av mig.

Min mamma fick mig när hon var väldigt ung med min pappa som var 10 år äldre. De träffades på en klubb i Stockholm och jag var inte menad att bli till. Har blivit uppvuxen med enbart min mamma i tills jag var runt sju och hon flyttade ihop med en man som senare blev min adoptionspappa. 

Jag har aldrig känt mig riktigt trygg med min mamma. Hon hade flera humörsvängningar och kunde bli aggressiv mot mig när jag var yngre, både verbalt och fysiskt. Har aldrig heller känt att min adoptionspappa är som min riktiga pappa, han ser ofta genom fingrarna, har aldrig satt gränser och köper inte ens födelsedagspresent till mig. 

Mamma och min adoptionspappa skiljde sig sedan och mamma träffade en ny alldeles för snabbt. Anklagelser för otrohet cirkulerade med allt vad det kan innebära..   

Jag har träffat min biologiska pappa några gånger på senare år och förstod att jag inte hade mått bättre i hans vårdnad. Han såg väldigt sliten ut och verkade trött, seg. Sedan bodde jag hos honom en helg och han tog med mig på rave. Ett perfekt ställe att lära känna sin dotter på!! (ironi)

Själv har jag alltid känt mig så jävla ensam. Kan sitta på bussen och börja gråta om jag tänker på det. Jag gör allt för att putta bort alla eländiga känslor och lyckas bra med det. Går i skolan, är social, glad och får bra betyg men när jag är ensam hemma läcker allt det svarta ut. Har haft bulimi en längre tid och skulle göra allt för att bli av med det. Har gått till en psykolog men det har inte hjälpt. Dessutom raggar jag upp massa killar på kontaktsajter och ligger med dem. Har legat med 17 personer nu fast jag inte ens fyllt 20. Slampa, jag vet.

Känner mig äcklig, ensam och fet. Vill bort härifrån och börja på nytt. Någon som följer med?

Jess89
2

Behöver du prata av dig kan du alltid maila mig.

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

chevy79forewer
2

wow både ledsam å lite tuff historia eftersom du skriver om det. hemsk att ha den uppväxten=( lider med dig.. men tycker det är fel att du kallar dig själv för slampa.. (det är sammhällets fel att tjejer ses som diverse saker om de har legat med flera killar) men det är inte ditt. jag tycker mer att det verkar som att killarna har utnyttjat dig eftersom du känt dig ensam och kanske(får den känslan iallafall) inte känt dig helt trygg med dig själv… är man trygg så håller man sig kanske till en(finns ju de som är otrogna av naturen)

nu kanske de blev rörigt… men jag anser inte att du är en slampa.. du är säkert en helt underbar tjej som bara behöver ha en trygg/are tillvaro…

spirit of godness spirits of light. protect us from all plight

Mirinda
2

Du är värd bättre, tjejen! Och det tror jag att du innerst inne vet. 

Döm inte dig själv! Att du deppar är inte underligt. Du kanske har fastnat i en ond cirkel? Kruxet är att det knappast hjälper att fly.

Det du har bakom dig påverkar ditt liv idag. Så är det för alla, vare sig vi vill tänka tanken eller ej. Men du verkar så medveten om vad det är du gör, som du inte mår bra av. Och det ser jag som hoppfullt. För då kan du också, så småningom, förändra ditt liv till det bättre.

Naturligtvis kan jag inte säga hur du ska tänka och kan inte alls påstå att jag förstår att jag vet precis hur det känns. Det är bara du som kan veta hur du tänker och förstå dig själv. Men ibland kan man behöva hjälp med att hitta en tråd att börja nysta i.

Psykologen hjälpte inte, säger du. Men det finns kanske andra vuxna som kan ge dig stöd. Det måste ju inte vara en psykolog - i alla fall inte den psykologen. Har du någon kontakt med en läkare (för bulimin), så kan det vara en väg till hjälp. Men professionella hjälpare kan inte alltid hjälpa en med allt man skulle behöva. Ibland behöver man bara nån som finns där och bryr sig om.

Har du någon i din närhet som du litar på; någon som du inte måste hålla masken inför?

Ett socialt och välpresterande yttre kan dölja mörker och kaos i ens inre. Men den energi du då måste lägga ner på att hålla de svåra känslorna stången, skulle du behöva till att börja hitta din väg ut ur det som hindrar dig från att må bra.

Här kan du skriva och lufta dina tankar och känslor. Du är välkommen här. Kan det lysa upp tillvaron en stund åt dig, så gör jag det gärna.

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

Karmin
0

Oj vad många som svarade! Vad fina ni är <3

Men ja jag har funderar på att gå till en annan psykolog men tror inte det hjälper, det som fungerar bäst för mig är att tänka framåt och drömma om hur fint liv jag kommer få som vuxen. Drömmer om att ha man, barn och hus och det gör mig väldigt motiverad att inte bara dega ner mig utan göra mitt bästa.

Alltså jag ser det inte riktigt som att jag har haft det tufft för gör jag det så är det lätt att komma ner i onda cirklar och det är jag livrädd för. Däremot så kommer alla tankar till mig när jag är ensam eller på natten och det är då jag kan må dåligt.

chevy79forewer
0

låter bra att du försöker tänka framåt!! vet det är otroligt svårt i bland men när jag är deppig så går jag in i min egen fantasy värd och skriver om stora härliga äventyr. då tycker jag att det är lättare att tänka frammåt.

spirit of godness spirits of light. protect us from all plight

Mirinda
1

#4 Du tänker i rätt banor, skulle jag säga. Men du kan visst säga att du haft det tufft om det är så. Huvudsaken är att du inte förväntar dig att det ska gå dåligt i framtiden. Det blir så lätt en självuppfyllande profetia.

Att man haft det tufft kan faktiskt vara positivt på sikt. För om man haft stora svårigheter, som man tagit sig igenom, så har man oftast blivit starkare. Man är bättre förberedd om man stöter på hinder längre fram i livet. Vet du att du klarat att lösa problem och tagit dig fram tills nu; så kan du känna dig viss om att du kommer klara det i framtiden också.

Drömmar är viktiga. Att sikta framåt med optimism är en god förutsättning för att kunna förverkliga drömmar. Allt blir inte som man vill eller tror. Men det är det som gör livet spännande.

Du kommer att möta många utmaningar i framtiden. Håll fast vid dina drömmar! Men var beredd på att du får ändra planer då och då. Kanske dyker nya möjligheter upp?

Om du är öppen och lite flexibel kan du ta vara på möjligheterna och växa med varje liten sak du bestämt dig för att göra och faktiskt lyckas med. Och nu menar jag inte resa till månen eller bli miljardär.

☀️Små delmål är milstolpar på vägen mot en förverkligad dröm.🙂

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

[Gladamarsvin]
0

uch vännen min barndom har okså varit mycket svår med flytt och våld i bland bråk mot min mamma och sen sexuellt som min far har gjort så vet hur de känns du kan alltid pma mej om du behöver prata