Torsdagen den 22:a augusti
Godmorgon. Himlen öppnade just sina kranar. Suck och jag som just skall cykla till bussen. Skall till jobbet idag med. Sen blir det till köpcentret Maxinge. Vill inte men jag måste det för butiken jag måste gå till har flyttat dit. Pest och pina. Hatar stället (nä har inte satt min fot där). Vad skall ni hitta på idag?
MVH Ylva 
* Bloggen om mitt liv *
God morgon.
Just nu så klipper vaktmästaren gräset här utanför. Han är snäll och flyttar undan mitt extrastaket som jag har till mina hundar. Så nu gäller det för mig att få tillbaka det igen.
Idag ska jag åka till lab och lämna prover till två olika beställare. Det brukar gå snabbt och enkelt. Sen ska jag handla lite mat och samtidigt hämta två paket. Ett innehåller något så trist som påsar till dammsugaren. Det andra innehåller 5 böcker. Bra att förbereda sig inför höstens trista dagar, tänkte jag. Svårast idag blir att hitta ledig handikapplats.
Det verkar bli en vacker dag idag. Solen skiner men det blåser lite och dom jag sr har långärmat på sig.
Raija
Idag har jag hast två elever bara. Men dom var så ambigösa så och ville räkna dom röda talen (som är dom svåraste). Sen var det där med maten. Blandfärs har jag och vitkål. Funderar på någon "röra" med vitkål och blandfärs. Planera morgondagens "shoppingrally" står högt på listan. Funderar på att göra något med kare'kotletter. Får fundera lite till.
Fy för blandfärs. Sorry men det smakar verkligen inte gott.
MVH Ylva 
* Bloggen om mitt liv *
morgon…
Putsat typ 10 fönster i huset. (putsade resten igår.. ca 20 fönster) samt damsugit hela huset.Varit ute 3 gånger redan och tränat med hunden. Fått i mig det lilla jag äter just nu. (mackor) gett hunden mat och nu blir det körkorts plugg samt lite trevlig läsning. sen ev lite foto på det eller virkning/stickning…
ha en fortsatt trevlig dag
spirit of godness spirits of light. protect us from all plight
#3 Ylva det beror lite på hur man lagar den. Fäsk och blandfärs smakar "urban" om man bara steker den. Blandfärs med riven lök och kryddat med svartpeppar o salt, är supergott. Ska man göra biffar eller bullar ska man ha ströbröd som svält i mjölk och ett egg, för att få dom saftiga och inte falla sönder. Mummmms, Ylva. Det är annat än Ikeas "hästkötts köttbullar".
Nä inget får mig att äta blandfärs. 😉
MVH Ylva 
* Bloggen om mitt liv *
Men Ylva då!
Du äter väl korv?
I bästa fall är det "blandfärs" i den.
Men vist kan jag hålla med om att det finns många
andra skäl till att inte äta "malt kött".
Det är mycket vanligt med "matbedrägerier" nu mera.
Aldrig att jag äter korv. Redan som barn försökte vuxna tvinga i mig korv.
MVH Ylva 
* Bloggen om mitt liv *