just det som är svårt..
att berätta om mig.
För 10 år sen längtade jag efter att få vara ensam. Jag levde ensam med mina 4 söner och det va fullt upp från morgon till kväll. Jag har jobbat heltid och tagit hand om mina barn.. gått upp tidigt på morgonen för att lämna dem på dagis. Handlat mat, jag minns inte riktigt hur det gick till för jag har inget körkort. Men man löser saker. Ungars problem och sånt. Mitt liv kretsade kring ungarna.. Jagade dem på somrarna med vattenslangen, gick den långa vägen till sjön. åkte hölass för att de skulle få göra det. Va ute med dem i snön och byggde snökojor och gubbar när inga andra föräldrar på gatan va det. Gav dem en klump deg och lät dem baka sina egna bullar med pärlsocker och strössel. Visst va det jobbigt också. En dans på rosens taggar. Barnens pappa bodde inte med hos men fanns med i bilden, vi var bara inte överens om saker och ting förstod jag och gav tillslut upp för 4 år sen.
Tog tag i min situation och lärde känna mig själv och en ny man ganska snart som under de här åren kraschade mig helt. Hans bästa vän va alkoholen och som kvinna va jag hans värsta fiende. Han rämnade min trygghet som jag alltid ansett vara hemmet. Han lovade hämta mig från jobbet men lät mig stå där och om jag kunde ta mig hem, låg han och sov. Det tog mig tid att ta mig ur dels pga bostadsbristen men nu när jag är ur är jag så ensam. Mina barn är stora och den enda jag ibland träffar är min mor. Jag hade såna drömmar med min nya egna lägenhet och mitt nya liv men jag ser ingen anledning. Jag vill göra saker men inte ensam.. Jag kan inte förstå idag att jag en gång längtade efter att få vara ensam. När det enda jag idag har kvar är mitt jobb. Barnen har ju sitt och dem ser man ju inte så ofta.
Så vad skriver man för intressant om sig själv när man tappat bort sig och självkänslan ?
Hej quinn. Det är danska egendomligt tycker jag. När man läser det du skrivit tänker man; "förjäkligt". Men ändå känner man igen stora drag typ när du berättar allt du gjort för barnen. Vist, när ungarna bar små "slet man hund" för deras skull. Och sen vipps är dom borta och det är tyst i huset. Du undrar vad man skriver när man tappat bort sig själv och självkänslan? Jag tycker nog att du börjat bra genom att skriva här på Ensamhet. Häng kvar här och ventilera dina funderingar, det finns alltid någon med liknande bakgrund, och det känns alltid lite lättare.
Hej quinn.
Håller helt med #1.
Ett sätt att hitta sig själv kan nog vara att skriva mycket, här, något annat fora eller bara privat för sig själv. Själv "kastade" jag för många år ner mina tankar och känslor, även de "förbjudna", på ett World ark huller om buller som de kom upp. Skönt att skriva av sig men också lättare att sedan sätta sig ner och sortera/reflektera över hur/varför och ev. vad man kan/vill prioritera/ändra på.
Och ja, häng gärna kvar här. Det är skönt att någon "lyssnar" även på vardags"bubbel" och eller problem/glädjeämnen. Det är så lätt att man fastnar i sitt eget tänk så lite input från andra kan vara bra ibland.
Ha så gott hälsar Mrs Me