Ensamhet iFokus

Ensamhet

Etikettdagens-hälsningstråd
Läst 1552 ggr
Pelle Långlös
0

God förmiddag 19.6

Onsdag fast det känns som måndag. Idag är det konstprojektet på PRM och sen skall jag dela medicin. Konstprojektet är ett stort träd vi håller på att smycka. Alla får vara med.

Igår kväll när jag låg i sängen så fick jag en syn i huvudet på en tecknad sköldpadda med lång hals. Haha. Var bara tvungen att gå upp och teckna upp den. I morse fyllde jag i konturerna med bläck. När jag kommer hem blir det att färglägga med akvarell.

Vad skall ni göra och vad har ni för väder?

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Jetaime
0

Jag är ledig så jag ska passa på att städa, tvätta och lite sånt skoj idag ;) Sen blir det jobb imorgon, ska upp kl. 5 så måste lägga mig tidigt.

Pelle Långlös
0

Urk, gå upp 5, måste vara jättejobbigt. 😉 Vad jobbar du med? Sommarjobb eller ordinarie jobb.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Jetaime
0

#2 Jag har väldigt svårt för att komma upp på morgonen, men när det gäller jobb så brukar det gå. Det är sommarjobb, på ett hund&kattpensionat :)

Pelle Långlös
0

Håller med. När man har något man skall passa så går det lättare. Kul sommarjobb du har. 😃

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

[Zorita]
0

Åh idag börjar dåligt. En klient jag har jobbat med länge vill pausa kontraktet eftersom han har tillräckligt med material. Det innebär att den där 'säkra' inkomsten varje vecka försvinner. Sen kommer dåligt med nya kontrakt in, jag har inte fått svar från flera uppdragsgivare som jag trodde skulle ge kontrakt. Kanske sommareffekten redan.

Så nu sitter jag här sysslolös och stressar över pengar. Snart kommer jag ju heller inte kunna jobba mer, och jag hade hoppats på att spara ihop en liten slant till mammaledigheten. Gah!

Men ikväll blir åtminstone trevligt, då kommer vänner på besök som jag inte sett på ett år.

Pelle Långlös
0

Åh nej vad trist. Sånt kan verkligen stjälpa en. Hoppas du hittar någon som ger dig kontrakt.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

[Zorita]
0

Ja det är jobbigt, men det är ju så ibland när man är frilansare. Men jag knåpar just nu på en idé som skulle kunna generera lite pengar i det långa loppet, om än inte nu. Kanske är det helt enkelt dags att ta tag i det nu när jag ändå inte har något annat på g…

Vad kul att måla sådär förresten. Lägger du upp bilderna nånstans eller är de mest för dig själv?

Pelle Långlös
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har en hemsida men min bror har inte hunnit lägga in alla bilderna ännu.

http://www.ylvasteckningar.se

Dessa blommor gjorde när jag var inne sist. Blev riktigt snyggt på min vägg.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

[T-Johan]
0

Man kan ana att du valt en mer nyanserad färgskala än den "filtrerade" datorskalan. Men vist är det trevliga alster. Mina favoriter är den orangea på övre raden. Och dom fem "stråna" på sista raden. Kul är att se att du utnyttjar arkets yta mycket väl.

[Zorita]
0

Snyggt! Jag är helt värdelös på att måla, men jag tycker om det. Numera blir det mest att jag "målar" i photoshop med bilder jag redan har, eller så skriver jag helt enkelt ner mina visioner 🙂

[Tuulikki]
0

Vädret är dåligt, humöret likaså😡😭

Pelle Långlös
0

Man kan ana att du valt en mer nyanserad färgskala än den "filtrerade" datorskalan.

Vad menar du men det?

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

[T-Johan]
0

Jo Ylva jag menar att en dator/mobil har en begränsat antal färger. Om du målar en regnbåge kommer du inte att få en gämn övergång mellan färgerna när regnbågen visas på en dator eller mobil. Om du målar en mörkare oragnge nyans utmed blommans ytterkant skapas ett djup. En sådan effekt försvinner i datorn och mobilen (tyvärr). Men den orangea blomman är min favorit.

Pelle Långlös
0

Jag måste vara dum men jag fattar fortfarande inte. Väggen är grå. Har inga konturer på blommorna. Firad med en kompaktkamera.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

[T-Johan]
0

Nädå! Du är inte dum! Det kan vara jag dom inte kan uttrycka mig lika gärna. Allt är OK Ylva, men när jag ser en bild i min mobil är färger och kontrast inte samma längre som på orginalet.

Pelle Långlös
0

Aha

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Biadora
0

Fina blommor.
Jag gillar dom rena konturerna. Känns som att man skulle kunna göra schabloner av dom. :) Och måla en hel blomsteräng på väggen efter dom som original.

Pelle Långlös
0

#17 Tack. Ja det skulle man kunna göra. :-)

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Pelle Långlös
0

#17 Tack. Ja det skulle man kunna göra. :-)

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *