30/5
Hej på er!
Hur är det med er idag?
Några planer inför helgen?
Själv kom jag tillbaka till Sthlm i går kväll efter 2 långa dagar i Örebro, hade med mig ena hunden och det kändes som att vi var borta i evigheter även fast det bara var 2 dagar. Är väldigt trött idag men på bra humör, så jag ska jobba på i några timmar till innan jag åker hem och bäddar ner mig i soffan.
I morgon ska jag kanske på bio, men i övrigt ska jag nog bara träna med hundarna som verkar vara fulla av vårkänslor, det är lite väl mycket ludd i öronen hos dem just nu.
Här mås det bra varit på arbetsintervju, och känns som att det gick helt okej. Brukar vara övernervös, men tror att det gick bra trots allt. Det blev tyvärr inte många timmars sömn men snart helg så får stå ut! 🙂 Ännu är jag osäker på vad som händer i helgen men i morgon bär det av mot Söderköping i alla fall. 🙂
Vad ska du se för film på bio om det blir så?
Vad har du för väder?
Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga
Hoppas det gick vägar med "jobbsöket". Det därmed nerver botar man bäst genom att göra många jobbsök, och då även jobb du inte vill ha. Man söker jobb för att få rutin. Hoppas du får trevligt i S-köping. S-köping är obligatorisk rastplats för mig på upp och ner från Mälardalen. Bästa stället är vid kanalen och titta på båtar som ska slussa. För min del blir det att resa till Skåne, Malmö arena. Spelandet med trion är inställt denna helg. Annars är tillvaron lika grå och enahanda som vanligt.
#2 Jag har ganska lätt och formulera mig i text, men den sociala biten har jag svårare med. Men det är något jag får öva på och det blir lättare ju fler intervjuer jag går på.
Det blir säkert trevligt i Söderköping, det är en väldigt mysig stad. Gick i grundskolan där. 🙂 Ska dit för att besöka en restaurang, om jag hittar dit är en helt annan sak. Men o andra sidan Söderköping är inte jättestort så det ska nog gå vägen.
Då jag har jobbcoach får jag lite stöttning kring att söka jobb. Men mycket är upp till mig och fixa.
vad är det för något som händer i Skåne?
Varför känner du att din tillvaro är grå?
Söderköping litet och mysig "sommarstad". Det ä väl därför
man vill rasta där.
Jag "free lancade" som ingenjör i 10 år. Då gjorde jag inget annat
än att "ragga" jobb. 14 företagsbesök i veckan när det var som
mest intensivt. Dom första besöken var alltid värst. så jag började
alltid med dom företag som jag troden minst på. Då gjorde det inget
om man "gjorde bort sig".
Skåne, jag ska till Hyllie strax utanför Malmö. Alldeles bredvid
Malmö Arena ligger ett nybyggt "mega shopping kåk". Ska vara
Europas största. Sen fick jag veta att 10.000 Jehovas Vittnen från
Sverige och Danmark har hyrt själva Arenan. Men jag vill se den också
och hela "Hyllie centrum". Ja det blir lite annat är den lugna fina
stadsmiljön i Söderköping.
Hoppas vi får bra väder bara.
Mina planer blev plötsligt ändrade då jag ska arbeta 18-00. Det är bara hem och käka för att sedan sätta sig på bussen tillbaka till Söderköping igen.🙂
Ja men om du är 'arbetslös' är det väl bara positivt med ett "skubb"? Lite extra pengar är aldrig fel. Hoppas du får en trevlig helg trots ändrade planer.
Jag mår faktiskt väldigt bra just nu, men det sker en del förändringar. Mycket nytt som händer, vilket är positivt! Dock lite jobbigt med omställning.
Hoppas ni andra får en trevlig helg. :-)
#6 Så sant men det var bara provjobb vad jag vet.
Se bara till att du inte jobbar gratis. Det är vanligt i resaurang svängen utnyttja unga arbetslösa med "provjobb", eller "jobba gratis" som vi med rätta kallar det. Om du inte kan kräva ersättning för din insats ska du i alla fall ha ett intyg på att du jobbat för att kunna visa arbetsförmedlingen att du varit "aktiv" i ditt jobb sökande.
#9 Jag har blivit utnyttjad tidigare. Men det är en stor och välkänd restaurang så ska inte vara några problem. Men visst tänker jag efter mer jag blivit lurad.
T-Johan.
Jag har hört från sådana som varit på Emporia att det tar sina modiga timmar att ta sig igenom det där köpcentret *skrattar*.
Nåväl, det skulle säker vara trevligt. Jag har ju själv jobbat på ett stort köpcentra, fast några 93 000 kvm som Emporia är var det dock inte *ler*.
Bästa hälsningar,
Bertil
Ursäkta Bamse men inlägget rasa mellan stolarna. Jo det var stort, och allt såg jag inte. Men "torgen" var trevliga att vara på. Varje våning har sin karaktär. Malmö Arena var det bästa jag sett hittills. Man behövde inte klättra på höga trappsteg som annars är brukligt på sport arenor. Man gick in i arenan utifrån på den våning man befann sig på. På varje våning fanns toa cafeteria och annan service. Det var en trevlig utflykt.
#12 T-Johan
Även om jag inte bor så långt från Malmö så är det ganska sällan som jag är där.
Faktum är att jag nog oftare är hos er uppe i fantastiska "glasriket".
Synd bara att bruken har det så kämpigt att till och med hela Orrefors-koncernen har problem.
Bästa hälsningar,
Bertil