Ensamhet iFokus

Ensamhet

Etikettdagens-hälsningstråd
Läst 1614 ggr
PiganX
0

8/5-13

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja det märks verkligen att sommaren närmar sig, för här i Stockholm är det ju sommarvärme nu. Igår gick jag ner till sjön och badade med hundarna, idag gick vi dit igen men då för att fota. Är otroligt skönt ute i solen! 🙂 
Men det är ju tur att jag har hundarna, för det skulle aldrig falla mig in att ta promenader om jag inte haft dem. Promenader känns meningslösa utan en hund med sig, och det är jag nog inte ensam om att känna.. 

Har ni djur? 

Och vad gör ni idag? :-)

[T-Johan]
0

Japp! En undulat som heter Gullan men kallas "knas-gojjan". För hon vägrar att bo i sin bur. Hon flyger bara in i buren när hon ska äta. På dagarna sitter hon i köksfönstret och håller koll på mesar, skator, katter och hundar samt mattar och hussar.

PiganX
0

#1 Förstår henne, det lär ju vara mycket roligare än att sitta i en bur haha! Bara hon inte rymmer 🙂

[T-Johan]
0

Nä jag tror inte hon känner sig instängd. Hon lyfte fritt, men älskar att sitta och titta ut. När stora fåglar och katter kommer blir hon smal och blickstilla. Annars håller hon igång när små finkarna, blåmers kompisarna är utanför fönstret. Dom gillar varandra. Apropå fåglar, hörde jag näktergalen idag. Det var första gången i år och markerar att försommaren är här, äntligen.

Dasy
0

Finns i Småland också.

[T-Johan]
0

Ja jag vet Dasy, Ljungby ligger några mil in i Småland. Har Du några husdjur? Om inte, vad skulle du vilja ha för ett husdjur? Husdjuren fyller ett behov vi har att få ta hand om någon/något som är beroende av just oss. Det är lite konstigt för hade vi fått rikta vår 'omvårdnad' mot en människa hade vi förmodligen inte känt oss så ensamma.

Dasy
0

#5. Det stämmer. Har bara hundar och katter,. Det stämmer. Det stämmer också.

Jag heter ? och är 42 år gammal. Jag gillar att spela kort. Sjunga, hitta på en massa olika saker (spelar ingen större roll) och gillar dessutom att spela olika spel, djur och natur, hundar,katter m.m.

Jag saknar vänner rent generellt. Har några men vi är inte ofta. De är så kallade "vänner" mer i den stilen. Jag känner att jag behöver fler vänner som man kan umgås med och verkligen känna att de finns där för en. Jag är trött på att dagarna bara ska rulla förbi. Det känns som om man bara slösar bort en massa tid på ingenting. Jag vill inte att mitt liv ska vara helt tomt Vill ha en historia :)

Jag tycker att jag är en bra mamma/fru/vän. Förstår inte varför jag inte skulle kunna få fler kompisar. Jag mår inte bra utan vänner Det fungerar inte. Hoppas att det finns någon där ute som kan tänka sig att bli min vän :). Det spelar ingen roll vilket kön du har eller what so ever. Jag är en väldigt respektfull, ärlig, lojal och omtänksam person.

Söker MSN-vänner också. Här får ni min E-mail: sweden2@home.se

Jag bor som sagt i närheten av Ljungby. Mer detaljer får du om du hör av dig :)

0 Bra inlägg | Anmäl | Hantera

[jadestone]
0

Jag har suttit o tittat på mina marsvin som fick vara ute i en åskskur, men dom verkade helt nöjda även om det dundrade över huvudet på dom. Skönt o se dom när dom går omkring o småmumsar på sitt gräs o kuttrar förnöjt.

Har även katter o hundar o gerbiler o chinchillor som håller mej sysselsatt under dagarna.

Inte lika mysigt men ändå ett vårtecken när katten kommer in med första döda sorken o lägger den på golvet o se såå nöjd ut.

PiganX
1

#7 Haha katter är ju för sköna ibland! Men känner igen den där känslan.. Jag har ju hund, och i vintras kom hon inspringandes jättenöjd med en djupfryst liten fågel i munnen.. 🤔

VilmaKristina
0

Den 8:onde var jag på One Direction konserten 🙂

• Once you see it, you can never forget. Once it sees you, you can never escape.

PiganX
0

#9 Hade du kul? :-)

Jess89
0

Värmen har varit här ett tag men nu har det varit några gråa dagar. Vet inte hur vädret har varit på andra ställen men just idag har jag haft bra väder. 

Just nu har jag tyvärr inga husdjur men hoppas på att kunna skaffa det igen. Eftersom att det är ganska sent och jag ännu inte har somnat så får vi se vad morgon dagen erbjuder. 🙂 Finner jag ork och vädret tillåter kanske det blir och fotografera lite.

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga