osynlig ?
Hej!
jo, jag har ett ensamhets problem i mitt liv. det är när jag är på t.ex. roll-sidor, minecraft servrar och liknande, där det oftast inte är någon jag känner, när jag 'rollar' så rollar jag nästan alltid ensamt. om jag rollar mig till en plats, och frågar/pratar med de andra så svarar de snabbt, om det är på t.ex. stallet.se och rollar, så skickar jag mitt inlägg och loggar ut, när jag loggar in igen kollar jag om någon skrivit något, och har de det, så har de börjat rolla iväg utan mig, svarat på det jag skrivit, sen rollar dom iväg, går någon stans. kanske händer bara plötsligt att det blir t.ex. jordbävning, och börjar rolla där, och rollar förbi det innan jag svarar igen. så när jag skrivit mitt inlägg så är jordbävningen redan över och min roll-karaktär har bara stått där medans jordbävningen tar sönder hela landet typ. och om jag rollar att jag är i fara, så är det ingen som kommer, utan får rolla mig ifrån faran utan hjälp…
är det på t.ex. habbo.se så ignorerar dom mig totalt. jag kan starta rummet, ändå ingen som rollar eller lyssnar på mig. som om de inte ser mig. är jag ny i ett roll-rum, är det klart att man inte kommit igång, men inte för mig. jag kan ha varit inne i rummet länge, alla nya som kommer in i rollet blir inrollade direkt känns det som.
är det jag som är för osocial? eller bara ingen som tänker på att jag finns, eller är jag osynlig? iFokus är en av de få internet sidor jag inte blir utstängd från
Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse
Fy det låter väldigt jobbigt! Jag kan tänka mig att de personer som gör såhär inte riktigt vet vad de gör. De flesta utgår nog från att andra inte bryr sig så mycket om huruvida de får haka på eller inte, så de förstår inte riktigt att det de gör gör ont.
Men jag vet hur det känns. Jag har själv hamnat utanför väldigt ofta och tagit det väldigt personligt. Oftast var det inte illa menat från de andras sida, de visste helt enkelt inte att jag skulle ta illa vid mig.
När man oroar sig sådär över om man blir sedd eller inte tycker jag också det är lätt att man förvärrar sin egen situation. Jag vet att jag ibland satt och väntade på att folk skulle upptäcka mig för att få en sorts bekräftelse på att jag fanns. Då blev jag än mer osynlig, för de andra såg ju bara de som tog för sig. Det blev som en självuppfyllande profetia.
Mitt tips är att försöka att inte ta det personligt, utan inse att människor ofta är såhär ytliga mot varandra på internet. Oftast menar de inget illa. Försök ta för dig och ha kul i stället, så är det mycket möjligt att du syns lite mer i framtiden.
🙂 tack, det ska jag tänka på nästa gång. det hjälpte verkligen!🙂
Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse