Ensamhet iFokus

Ensamhet

Etikettdagens-hälsningstråd
Läst 854 ggr
[madelaine]
0

Godmorgon 22/4

Hej på er!
Det är ett tag sedan jag skrev något här, men jag hoppas att ni har det bra och att våren kommit till er.
Jag har haft syster + systerson på besök i helgen och har haft full rulle morgon till kväll trots en eländig förkylning och borttappad röst. Helt underbart att få rå om en 4-årig buse i några dagar :)
Efter jobbet idag ska jag på hundkurs, men sen blir det raka vägen hem till vår nya, stora säng.

Vad ska ni göra idag?

Kram!

[Tuulikki]
0

Idag har jag varit på Steget, kom hem vid 12 och åt. Nu ska jag plugga några timmar och lyssna på podcast. Vädret är grått, regnigt och trist. Det blir en lugn måndag, men det är bara skönt!😃

Pelle Långlös
0

God kväll. Jobbat och sedan Pelaren. Stödis kom så vi kunde handla på S-market. Har ingen egen bil och det är lite knöligt att komma dit då butiken ligger utanför stan.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

[T-Johan]
0

Idag har det varit lite 'nervit'. Har haft en elev som skrivit prov hos mig. Det är en ökänd elev i "fusk-svängen". Så jag fick hålla 100 koll på honom, jobbigt. Annars ser jag fram mot värmen och våren. Middagen bestod av ugnsbakad falukorv och potatismos och en öl. Tycker att det är kul när ni skriver om dom dagliga aktiviteterna. Det känns mindre ensamt om man får dela vardagen med varandra.

[Tuulikki]
0

#3 Visst är det kul att "prata" lite med varandra i en sån här tråd?😃 Det är skönt att få prata av sig lite och dela med sig om sådant som är roligt, och sådant som inte är så roligt🙂

[T-Johan]
1

Ja att prata med varandra här på Ensamhet känns som när jag var i lumpen och var "sambandsmatros". Tänk Er att ni är långt ut på Östersjön. Mitt i natten, ingen måne, fartyget är helt mörklagt. Vi är bara två som kan prata med varandra men inte se varandra i natten. Det var en egendomlig känsla att under fyra timmar prata med någon man inte kände eller kunde se, bara prata med. Jag tror att vi var mycket uppriktiga, prestige lösa i våra samtal. Här på ensamhet upplever jag samma känsla. Vi är mycket olika, har olika bakgrund, friska sjuka och så vidare.