Saknar trådar
Skulle vilja ha en tråd med nätvänner/brevvänner finnes/sökes
och en IRL vänner sökes/finnes, vad säger ni om det?
Den första spelar det inte så stor roll vart man bor i världen, medans den andra får man skriva sin stad samt inom vilken radie man önskar IRL-vänner.
Vad tror ni?
Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else
Höstlegend, jag ska inte föregripa 'admis'. Men Din tanke är god. Våran, Ensahets situation är att vi är så kopiöst olika. Åldrar från -15 till 60+. Geografiskt, Skottland i väst, Finnska skärgåden i öst. Kiruna i norr, och 'vad vet jag' i söder. Någon sitter bakom galler, andra är fria. Några är 'friska', andra lider av fysiska och/eller mentala hälsoproblem. Men vi har 'vår gemensamma nämnare', just de, ensamhet i olika former. Och därför söker vi oss hit, när vi känner att vi behöver. Men jag tror att om någon vill, orkar och kan, så går det att från Ensamhet som 'platform' skapa en mer djupare kontakt/relation. Om man vill vara mer privat/personlig i sin dialog kan man alltid PM:a.
Jag tycker själv inte man ska annonsera efter vänner. Ser du en person på tex Ensamhet så kan man ju PM:a den.
Men tanken är god som T-Johan sa 
- Once you see it, you can never forget. Once it sees you, you can never escape.
Jag tycker att det låter som en bra idé, Hanna! Finns ju en liknande tråd på Relationer och jag har faktiskt funderat på att låna idén hit också men det har inte riktigt blivit av. Så tack för påminnelsen!
Jag kan skapa en tråd om det, men jag gör bara en enda och så får man skriva själv om det är IRL-vänner eller chatt/brev-vänner man söker. 
Tack felicia! 
Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else
Anonymiteten här har två sidor. Den är ett skydd. Man kan skriva öppenhjärtligt om väldigt känsliga saker, utan att riskera att grannen, klasskompisar eller de personer i familjen man eventuellt vill prata av sig om kan identifiera en.
Men Ensamhet i Fokus handlar just om att leva ensam, känna sig ensam och, i många fall, vilja bryta den ensamheten.
Förslaget tål att tänkas på. Men jag vill nog instämma med #1 och#2 och säga att det du som vill ha en mer privat kontakt mellan fyra ögon, så att säga, kan skicka PM här på iFokus. På så sätt kommer man mer nära varandra på tu man hand, men är ändå skyddad av anonymiteten i början av en bekantskap.
Just för att vi är ute på en öppen Internetsajt tror jag att det är bäst att vara försiktig. Det finns så många "troll" ute på nätet. Det finns dessutom finns det renodlade kontakt-sajter dit man kan vända sig om man snabbt vill hitta nån att komma närmare.
Skriv inte ut era privata kontaktuppgifter i trådarna! En kompis till mig råkade illa ut, senast i helgen. Jag vill inte misstänkliggöra någon här för att ha oärliga avsikter - absolut inte! Jag vill bara att vi är rädda om varandra.
Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare