Goddag 21/1
Halva dagen har gått och jag har varit på jobbet i några timmar. Nu väntar jag på min fysioterapeut. Sen blir det nog så att jag skall sticka vidare på tröjan. Vet inte om jag borde gå till läkaren med min hals.
MVH Ylva 
* Bloggen om mitt liv *
Go`middag.
Har följt inläggen här ett tag.Tänkte "lägga mig i" och se om jag
kan bidra med något.Presentation: Göteborgska 60+,sjukpensionär,
ensamstående och djurägare.
Önskar alla en bra dag.
Välkommen hit vädur. :-)
MVH Ylva 
* Bloggen om mitt liv *
Hej vädur välkommen i gänget..
Vad har du för djur?
Vi har 2 hundar en schäfer tik, en amstaffs tik båda 6 år. En katt kille, en kanin kille, 2 marsvins pojkar o en tjej.
Djuren är mitt stora intresse o mina bästa vänner.
Jag äter inte mina vänner. Djur har rättigheter. Djur vill oxå leva.
Kul med nya 'ansikten'! 60+, sjukis med härlig dialekt! Lika ensam som vi kanske? ------------------------------------ Måndag och mina elever sitter som fågelungar på en telefontråd. I dag har det varit 'algebra' och exponentialfunktioner som varit dagens 'matte-kluringar'. Jag har en hemskt duktig och ambitiös elev från Georgien, Emilia heter hon. Hon jobbar med 'röda tal' dom absolut svåraste. Hon kämpar Både med språket och matten, för det är 'lästal'. Man blir imponerad av den energi hon visar. Känner mig ganska trött i skallen så det blir tidig säng-gång i kväll.
Hej vädur!
Jag har 2 fd gatuhundar, en tik och en hane, och en kattpojke som visade sig vid vår trädgård en sommarkväll och sen aldrig gick igen
Djur är bäst när man är ensam.
Idag var jag ute på eftermiddagen och kastade lite boll med hundarna. Den ena är så fjantig, han blir jättesur när han misslyckas med att ta bollen (vilket är nästan alltid för tjejen är mycket bättre på det där). Man känner igen sig lite haha.
Ikväll ska jag se Firefly, en jättebra serie som jag precis hittat, det har jag sett fram emot hela dan. Sen ska jag såga ved för vi har kapat fikonträdet och skriva lite på en av mina noveller. Men först ut blir väl en promenad så de där busen får springa av sig lite.
Hej igen och tack alla.
De djur jag har nu är en hund,marsvin(tar kullar emellanåt)fåglar
mest undulater som jag också häckar lite,men även kanarier och
zebrafinkar,några gouldsamadiner och tamfågeln som är en
morhuvad kille.
Har även ett 160l akvarium med malar och ciklider.
Detta (dessa) är väl vad jag ägnar dagarna åt.
Jaså du T-johan du gillar göteborgsdialekten,kul att höra.