Ensamhet iFokus

Ensamhet

Etikettdagens-hälsningstråd
Läst 1075 ggr
[T-Johan]
1

5 jan 2013

Men vad är detta?!?! Klockan är snart ett och ingen "godmorgon tråd" på Ensamhet. God morgon/eftermiddag/kväll! Vad har vi på gång idag då? Fick mycket fint spad av skinkkoket igår. Det har jag fryst in och ska använda det till ärtsoppan och vitkåls- soppan längre fram. Ärtsoppan med fläsk/skink-spad smakar som den vi gjorde i lumpen, supergod. Hobbyjobba med mitt elektronik projekt. Det stå högt på att göra listan. Så måste man ut en sväng. Kolla på ett brobygge som vi väntat på i flera år nu. Och äntligen verkar det vara på gång. Ska spela igenom morgondagens övning med trion. Den måste sitta perfekt tills i morgon.

Pelle Långlös
0

God eftermiddag. Jag har varit ut en sväng, gjort avslappningsövningar och sen legat på sängen hela dagen. Har tråkigt. Har vilodag från vikterna.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

signemo
0

Go eftermiddag på er. Har handlat, förberett lite mat till ikväll. Vi kom på att grannarna kanske hade lust att titta in till oss.

Finns det ingen form av aktiviteter där du är Ylva?.

Kram till Er. själv skall jag slöa  innan vi får gäster. Vaknade av ont i höften kl 2 i natt o somna vid runt 5.  Hm, kanske jag snarkar när de kommer.

Var rädda om varandra

Pelle Långlös
0

Nä inte så värst mycket. Motionsrummet finns ju men jag mpste vila mina muskler. Det finns spel men sjukhuset har dragit in personal så det finns inte tillräckligt så de har inte tid att sitta ner med en. Man kan gå på promenader men jag har inga hörlurar med mig så det blir tråkigt. Internet får jag inte ha så ofta

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

signemo
0

Men det låter urtråkigt Ylva.

Hur har de tänkt man skall aktivera sig?

Önskar dig verkligen allt gott. Kram

Var rädda om varandra

Pelle Långlös
0

Precis vad jag tyckte första gången jag kom hit. Tydligen skall man aktivera sig själv. Men det är ju svårt när man är deprimerad och bara vill dö. Nu är jag ju på bättringsväg. :-P

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

signemo
0

Jag förstår att det måste vara väldigt jobbigt. en släkting till mig låg inne , jag var o hälsade på. Fanns ingen personal nästan inget att göra.

Jag vet jag tänkte. Man måste vara väldigt stark för att vara här.

Men kanske var det så att det ändå fanns personal att tala med

Är ju jättehärligt att du är på bättringsvägen.Skrattande

Var rädda om varandra

[T-Johan]
0

Läsa! Börja med matte! GrundVux? Matteguvan? Vilket var ditt favorit ämne i skolan, Ylva?

Pelle Långlös
0

Idrott. Hihi. Älskade idrott. Tränade nästan alla dagar på kvällarna. Satt och såg på sporten, läste bara om sportnyheterna i tidningarna osv. Idrottsnörd, haha.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

[T-Johan]
0

Ja men då är du rätt ute med den fysiska träningen. Men då är det väl bra med lite läsning kring ämnet, när du inte kan vara i gymmet. Kostkunskap och näringslära till exempel. Du får gå till biblioteket, Ylva. Sen kokar du kaffe och lägger dig på sängen och pluggar. Men du,…….ska man inte konditions- träna också. Hoppa hopprep som boxarna gör? Har ni ingen "militär hinderbana" där du kan "slita hund"? En sådan bana är på gränsen till tortyr, när den avverkas på tid.

Pelle Långlös
0

Jo kondition borde tränas men det är så tråkigt. :O Jo plugga nera borde jag göra. Ett tag i gymnasiet tänkte jag utbilda mig til gympalärare.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *