Ensamhet iFokus

Ensamhet

Etikettdagens-hälsningstråd
Läst 1057 ggr
Pelle Långlös
0

Godmorgon 26/12

Annandagjul. Vad har ni för er? Jag skall prata med läkaren nu på morgonen. Affärerna är stängde ännu idag men imorgon skall de öppna. Kommer nog inte ut och titta på mellandagsrean i år.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

[T-Johan]
0

Hej Ylva. Du får slappa lite idag. Rean brukar vara stökig och jobbig för alla är ute och river runt i butikerna. Mycket folk är jobbig. Själv ska jag inte göra mycket. Ligga och läsa och hobby jobba med min elektronik. Har två kretskort som ska borras klart idag. Lite TV också. Men vet inte vilka program som sänds idag. Promenad blir det nog. Mycket av snön har smält undan så man har stadigt under fötterna.

vember
0

har bara tagit det lugnt,har regnat förut men nu ser jag at snön vräker ner blir nog att stanna inne idag .

PiganX
0

Godmorgon! Jag gör inte mycket alls, har min moster, kusin och hans hund Jackson här på besök. Får väl se vad som händer sen, men antagligen inte mycket eftersom jag är så sjukt trött. Hade dock behövt handla mer hundmat.

[T-Johan]
0

#3. Kul att Felicia och Iva dyker upp. Har ni tinat upp där uppe i norr? Läste att tågen var inställda pga det kalla vädret. I Kalix hade vi -28C en gång. Bilar utan motorvärmare starta inte. Livet rullade på, men inte obehindrat. Vad gör Ni i Kiruna i kylan? Sitter ni inne eller är det "skidorna på"? Trivs Iva med kylan eller vänder hon i dörren och lägger sig vid spisen?

[Qimsid]
0

Idag kommer jag bli ensammen och antagligen frysa rumpan av mig. Ska väl leka lite i Photoshop.

Jag kommer köra på januarirean istället för mellandagsrean Glad

PiganX
0

#4 Nja, är ännu svinkallt här, oftast kring -30. Men nu är det "bara" -22 grader. Sitter mest inne, och ska man nånstans så tar man bil eller buss, går inte en meter i den här kylan.

Nä hon gillar inte alls kylan, får klä på henne rejält om hon ens ska komma ut och göra sina behov.

[Qimsid]
0

När det var -33 i uppsala några år sedan så var jag i stallet och sen ute och red Glad mina fötter och händer blev döda.

PiganX
0

#7 Shit! Hur klarade du det haha? Skrattande Hade aldrig gett mig ut i sånt väder.. Fast har hört talas om att det finns sockar nuförtiden med nån slags värmegrej inuti, som går på batteri. Vet dock inte vart man kan köpa det, men det låter praktiskt!

[Qimsid]
0

Åhå! Jag körde bara på yllesockor, strumpbyxor+tjocka termobyxor+tjock jacka med några lager tröjor under (troligtvis ylle), en såndär rånarluva under hjälmen, halsduk och tjocka vantar.

Köpte iförsej thermosockor för inte så länge sedan, visste inte att det existerade! dom är jätte bra!

[madelaine]
0

Gokväll på er!
Idag har jag lagt extra tid på att umgås och träna med mina hundar, och nu idag visade den mindre av dem stora framsteg och jag känner mig så otroligt stolt över min lilla tjej.
Fick en ny laptop (!) i julklapp av min sambo, så en del tid går åt till att föra över bilder och göra den mer personlig. Svärfar har kikat förbi en stund också och fikat lite nybakad kladdkaka.
Försöker nu hitta någon film som jag kan se ikväll, tips är välkomna :)

Kram på er, hoppas ni har det bra!

[T-Johan]
0

Jahaja! Så var det kväll igen. Lady och Luffsen var en härlig Disney rulle. Bar musik och en go story. Tack för idag alla ensama, hörs vidare i morgon.