They are back!
Mina självmordstankar är tillbaka… Jag orkar inte mer, har ingen att prata med längre och allt är bara skit. Den här gången vill jag lyckas och bli fri. Vill seriöst inte leva längre. Mitt hjärta är tomt, jag har inga känslor kvar. Mitt huvud är tomt, jag har stängt av det. Min själ sålde jag till djävulen för länge sen. Känns som om min tid är kommen….
NEJ - gör det inte! Har varit "där" jag också och vet att "saker" kan bli bättre. Även om allt känns nattsvart just nu så måste det finnas hopp och tro, jag menar inte i religiös mening även om det lät så - och kanske är bra det med för somliga.
Sälja sin själ till djävulen - vad fick du för den då? Knappast något så bra så att det är värt att göra grovt onda saker mot andra - vad du gör mot dig själv räknas inte - så den "affären" tycker jag att du skall betrakta som ofullbordad - skit därmed i "honom" och satsa rubbet på dig själv.
Blir det riktigt jobbigt så sök vård, den är inte längre bort än närmsta telefon. Ring 112 så hjälper de dig att komma vidare till sjukhus, samtal med präst eller jourhavande medmänniska t.ex. Att bara få prata av sig med någon som man kan vara helt öppen för kan göra att man ser nya perspektiv på saker eller att det iaf. känns bättre för stunden. Man kan vara helt anonym och personen i tel. lär du aldrig behöva träffa så du kan "avslöja" dig totalt helt riskfritt.
Vet hur det är. Sitter själv på slutna avdelningen sedan ett försök i tisdags. Köpte mera tabletter härom dagen så det är därför som jag hamnade här. Det är inte ens säkert att jag får träffa mina barn idag eller resten av året.
MVH Ylva 
* Bloggen om mitt liv *
Har också liksom många varit där du är Wizzyaw. C'mon! Livet vore inget liv utan lite att kämpa för! Hade allt varit lycka hade det varit skittråkigt istället!
3# Tycker man inte ska behöva kämpa varje dag bara
#4 Det kanske är fel taktik att bara kämpa. Ibland gäller det att bara acceptera det som är och hitta nya vägar.