Godmorgon 25/12
Har ni haft en härligt och fridfull jul? Jag mår lite bättre sen jag fick träffa mina flickor igår. Men idag är jag trött och seg. Skall försöka gå ut på en promenad i eftermiddag.
MVH Ylva 
* Bloggen om mitt liv *
Godmorgon, Ylva och alla andra. Det var roligt att Du fick träffa flickorna. Man lever länge på den glädjen. Det blir nog promenad här också. Man måste röra på sig. Snön smälter och vi har +5 grader men inget regn. Maten är klar så den ska bara värmas. Det blir Janssons frestelse idag. Undrar hur Felicia och Iva har det. Läste att det var mycket kallt i Kiruna. Men dom hör väl av sig senare, när dom tinat upp.
Gomorron på Er.
Här har vi en riktigt slappardag.
På juldagen gör vi så lite som möjligt. Speciellt jag
. Alltså har jag bara varit uppe o ätit lite rester, som Jansson m.m..
Dock vaknade jag med huvudvärk och det beror inte på starka srycker. Min käre man hade gått upp och spikat fast en pressening som lossnat lite från ett halvfärdigt tak. Precis utanför sovrummet
.
Hoppas NI kan koppla av o njuta av dagen. Kram
Var rädda om varandra
God förmiddag på er.
Här har det varit full snöstorm i natt också. Gubben var ute och skottade ett par timmar i går morse och samma sak i dag, -2,5 grader och ca 0,5 m snö nu. Väntar "huset fullt" vid 14-tiden och eftersom gubben skottar så får väl jag ta tag i matfixet om en stund. Helst hjälps vi åt med matstöket men snön måste ju bort.
Vi brukar ha julmiddag för alla barn m. fam. och lite "annat folk" både julafton och juldagen så kan de "pussla" bäst de vill med turordningar och andra släktbesök och komma hit dagen som passar, båda eller ingen.
Julafton var lite hektisk på em. Dottern som bor en timmes bilresa bort kom hem till middagen, Kalle och klapparna men behövde sedan åka vidare till partnerns fam. tidigare än vi räknat med så det blev lite stress med deset som hon inte ville avstå. Brukar annars ta kaffe o. malta/ostkaka efter klapparna. Lugnare så när barnen fått leksaker och pyssel så de är sysselsatta.
Här är annndagen första "lediga" dagen för min och makens del. å så skönt det skall bli och bara att hålla tummarna att vi inte blir hund/barn vakt. Mellan dottern baby förväntas anlända 5 januari så vi är på "stanby" att passa den blivande storebrodern, 2,5 år. Startklar bil, snön borta och nyktert är vad som gäller tills det är klart.
Det är inte utan att det skall bli skönt när bäbisen kommit. Det är lite oroligt med "vinter" bäbisar här. 10 mil till BB och massor med snö kan bli en vägkantsbäbis, det har hänt förr några ggr. Att tro att en ambulans tar sig fram i snöstorm är inte heller pålitligt. Det känns lite utsatt här i glesbygd när det gäller den tryggheten oavsett sjukdom eller bäbisar. Jag har sagt till dottern att utöver vanliga BB väskan packa en väska med filtar och handdukar. Bättre att ha med för mycket än för lite.
God fortsättning på er alla
Godmorgon!
Jag hade en trevlig jul och åt god mat 
Somnade lite innan tolv nu inatt och vaknade halv 11 så är riktigt utvilad! Behövde det och jag ska fira jul med mina kusiner idag och då går det inte för sig att vara trött.
Nu sitter jag och pratar med min bästavän, hon och jag pratade för första gången igår på länge. Vi ska spela sims nu ;)
- Once you see it, you can never forget. Once it sees you, you can never escape.