Ensamhet iFokus

Ensamhet

Etikettensamhet
Läst 953 ggr
billigparfym
1

fredagkväll

det är fredagkväll och jag känner mig fruktansvärt ensam.
jag undrar vad alla andra gör. alla andra. jag undrar vad mina bröder gör, mina grannar, mina klasskompisar. de har alla säkert jätte roligt. tillsammans.
jag läser Borderline, av Caroline Kraus och lyssnar på Ozzy Osbourne.
ligger under mitt varma täcke. tittar nu och då ut genom fönstret. det är mörkt och kallt. snö. det bara fortsätter snöa. slutar ju aldrig.

det har varit en lång dag och jag är trött. tänker snart gå och lägga mig.

tror detta kommer bli en helt vanligt helg.
jag, ensam. mina cigaretter, min ångest och min rockmusik.
kommer antagligen inte gå utanför dörren alls. som vanligt.

fy vad ensam jag är. vill göra nåt farligt. nåt spännande. nåt roligt. vill ha den där adrenalinkicken. behöver nåt sånt.

hoppas ni har en bra kväll

EmelieGustavsson
1

känner samma som du, styrkekram.

Wide Awake Dreamer
1

Förstår hur du känner! Jag skulle vilja ha en riktig upplevelse, något som ruskar om en ordentligt och gör att man vaknar till lite, något som man har anledning att minnas. Det var länge sedan jag hade en sådan upplevelse och jag skulle också verkligen behöva något sådant. Men istället får man inrikta sig på att hålla sig inomhus för undvika snön, hitta lite tillfällig förströelse och bara försöka överleva tristessen under helgen. Det går, men visst drömmer man om något annat…

[T-Johan]
1

Själv har jag legat på sängen och läst. Hemska saker om Hittlers millioner tvångsarbetare. Ska försöka sova nu ögonen är oerhört tunga.

[Qimsid]
1

Gjorde nog precis samma som du igår. Mådde skit, var ensam, kall. La mig i sängen och läste en Psykiatribok och lyssnade på Lana del Rey. Orkade inte med verkligheten. Hade ont i magen.

[T-Johan]
1

Qimsid, man behöver sådana kvällar ibland. Att "dra något gammalt över sig" har sina poänger. Fast jag brukar kalla det "att ladda batterierna". Det låter finare.

[Qimsid]
1

#5, jag antar det!