Ensamhet iFokus

Ensamhet

Etikettundersökningar-frågor
Läst 1728 ggr
[madelaine]
0

Intressen?

Hej!

Jag tänkte att det skulle vara kul att veta vad ni har för intressen.
Så, vad gillar ni att göra, att läsa om, att lyssna på…?

Pelle Långlös
0

Jag gillar att teckna, sitta vid datorn, blogga. Ibland så fotograferar jag.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

PiganX
0

Gillar att fota, träna med hundarna, umgås med vänner eller skriva. Har mina skrivperioder, då kan jag sitta uppe hela nätter och bara skriva i 10-14 timmar i rad. När jag var yngre läste jag mycket, men det blir inte så mycket tid över för det nu. Men hittar jag nån intressant bok brukar jag ta mig tid. Sen sitter man ju ofta vid datorn också Tungan ute Och hästar har alltid varit ett intresse, har ridit större delen av mitt liv.

Geru
1

Sitta vid datorn, läsa, spela datorspel. Har upptäkt att jag har lite talang för både poesi och skriva, men lär nog inte använda det. Pluggar, diskuterar, torterar kattungar. Nä, men allvarligt, jag gör inte speciellt mycket, önskar jag kunde resa och sådant mycket mer.

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

[T-Johan]
0

Det finns mycket som "berikar" livet. Och då är det mycket ens bakgrund som blir styrande. Musik berikar, så jag spelar i en trio. Vi övar en gång i veckan och där emellan spelar vi på "vis o sång aftnar" och även på borgerliga begravningar. Teknik-utveckling är mitt yrke. Och det är svårt att låta bli att lära sig mer. Elektronik är något som jag alltid har velat förstå. Och därför håller jag på att plugga just "elektronik". Att kunna förstå hur religionerna hänger ihop är också en sådan grej som intresserat mig. I synnerhet som jag har elever från världen alla hörn inkl deras religiösa bakgrund. "Religions- historia" heter den disciplinen. Om vi håller oss till "historisk tid" så är "världs historia" intressant. Problemet med intressen är att tiden är begränsad. Och att dom varierar med ens situation. Tex när jag måste sluta spela kanske det blir mer tid att ligga och på rygg och läsa.

Monsva
0

Jag läser böcker, sitter vid datorn, umgås med mina vovvar och älskar att resa, både i Sverige och till andra länder

Tarotstollan
0

Jag gillar att läsa, hålla på med mina djur, tarot-och orakelkort, skriva brev, promenera, sitta vid datorn och tvn,  mm mm

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

PiganX
0

Just ja, glömde helt bort tarotkorten. Men det är också ett givet intresse!

Wide Awake Dreamer
0

Sitter mycket framför datorn och läser om olika saker, som film, ljudteknik, hemelektronik, läser också mycket om flyglar, orglar och synthezisers, skall någon dag lära mig spela piano (när jag har råd att köpa ett hyggligt digitalpiano), lyssnar också mycket på musik, musik överhvudtaget är kanske min största passion, läser en hel del om psykologi/psykiatri, tittar på roliga klipp på youtube (t.ex. bloopers, men framförallt bra tv-ptogram som engelska deckare eller Qi med Stephen Fry som är bland de bästa och roligaste tv-program som någonsin producerats!), kan sitta timmar och "besöka" olika stora eller små städer över hela världen via t.ex. google eller bing maps, sedan skriver jag en del här och på andra ställen. Aktiviteter jag inte behöver datorn till är min egen variant av cirkelträning, gå på biblioteket, ta en fika på stan, gå på långa promenader i skogen eller bara runt stan.

[Qimsid]
3
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Digitala målningar, Teckna (pastell är favorit), Skriva, Fotografi, Djur&Natur, Hästar&Native Horsemanship, Psykologi, Träna, Sy och designa, Studera och lära mig så mycket som möjligt om allt möjligt. Och sist, utveckla alla talanger vidare… Ganska mycket saker som vill hinnas med!

Här nedan en snabb digital målning :P

PiganX
0

#9 Men gud, du målar helt underbart snyggt! FörvånadGlad

[T-Johan]
0

Kul att så många har någon form av "konstnärlig ådra". Eller är det så att människor med "konstnärs själ" är "känsligare" mentalt och känslomässigt, och därför reagerar starkare för orättvisor, utslagning och förtryck?

[Qimsid]
0

#10 Tack så mycket Felicia =)

Pelle Långlös
0

#9 snyggt #11 kan vara så att vi är känsligare och konstnärlig.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

[madelaine]
0

#9: Snyggt!

Kul att veta lite om vad ni gillar allihopa. :)

Själv har jag alltid haft djur som största intresse, red & tog hand om 2-3 hästar om dagen fram till för 4 år sedan. Saknar hästarna, men kommer antagligen att vänta nåt år innan jag börjar om.
Idag lägger jag mest tid, pengar och energi på min hund. Gillar även att fota & redigera bilder, musik och pyssel. Ritade och målade mycket förut men inte på länge nu. Jobbar med att hjälpa folk med sina datorer, så även datorer har blivit till ett intresse sen jag började med det.