Ensamhet iFokus

Ensamhet

Etikettdagens-hälsningstråd
Läst 713 ggr
[wizzyaw]
0

Denna dag suger

Har seriöst ont i hela kroppen. Var ute och red igår som jag inte gjort på länge och fick såklart träningsvärk idag så man går som en hjulbent åsna. Mensvärk så det känns som att man ska förblöda och så får vi ju inte glömma att man börjar bli förkyld och dom allmäna fylleskadorna. Just det, jag sov ju heller inte inatt. Hade ingen alarm så då får man vara upp hela natten och kolla boomerang för allt annant är skit och för mycket reklam. Fin dag. Fin indeed.

[Qimsid]
0

Har sett lite av dina inlägg wizzyaw, det är synd att du inte verkar ha det så bra, men jag tror verkligen att du behöver hitta en anda och kämpa för dig själv. Det är bara då det kan vända.

Jag själv skulle blivit så jävla glad att få rida när jag inte gjort det på så länge, jag skulle ta vilka jävla motgångar som helst för att sitta på en hästrygg, det kan jag med ärlighet säga! Du måste försöka fokusera på det positiva (om du nu tyckte om att rida, det vet jag ju inte…)

Allting går i cirklar.

Pelle Långlös
0

Håller med Qimsid att du måste se det positiva med det du göra. Går inte på en pisskvart men försök. Sen när du fått upp självförtroendet så kommer det att komma fler som märker att du mår bra. Kör mindfulness ett tag. Går inte på första försöket men om du gör en övning varje dag så kommer du att bli lugnare.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

PiganX
0

Låter sjukt jobbigt med en sån dag. Ibland kan det hjälpa att efter dagens slut skriva ner tre positiva saker med dagen, hur små eller stora de sakerna än är. Vet att det kan kännas löjligt och meningslöst, men det fungerar.

[wizzyaw]
0

Tycker inte om att rida då far min köpte hästar åt oss när vi var mindre och jag aldrig tyckt om att rida och som straff fick vi rida. Ramla också av en av hästarna så illa så jag inte kunde gå på en vecka, låg bara i sängen. Blev en aning rädd då.

[wizzyaw]
3

Bra saker med dagen:

1. Marko skrev med mig(en person jag tycker väldigt mycket om).

2. Jag fick en cheeseburger.

3. Jag dog inte.

Pelle Långlös
0

Toppen wizzyaw Skrattande

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

[T-Johan]
0

Härligt wizzyaw! Osthamburgare, mums! På tal om djur så är ett husdjur "balsam för själen". Djur kan visa tillgivenhet som vi mår bra av. Och de oavsett hur vi är och mår. Vovven är alltid glad och viftar på svansen närvi ropar på den. Vi pysslar om djuret, djuret ger av sin tillgivenhet och vänskap till baka.

[wizzyaw]
0

7# jag tar avstånd från djur som tillhör mina föräldrar eller någon annan i min familj så har inte direkt något djur ><

[T-Johan]
0

Det kan nog vara så som Du säger wizzyaw. Att få at hand om ett djur och få djurets tillgivenhet tillbaka är bra för själen. Men sen är det också frågan om hur man mår i övrigt. Depression är……(många fula ord)….. och förstör för en. Man kanske inte klarar/orkar ta emot "kärleksfull omtanke" av varesig djur eller människor.

VilmaKristina
0

Hästar som är så fantastiska att rida. Har också träningsvärk och är full av blåmärken. Min ena fot gör också skit ont. Är trött och vill bara sova.

• Once you see it, you can never forget. Once it sees you, you can never escape.

Pelle Långlös
1

Nä djur skall man ha om man själv vill och skall inte bli påtvingad.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

[wizzyaw]
0

11# Har blivit påtvingad djur hela mitt liv. Slutade med att vi hade 10 hästar + 40-50 andra djur och vi var bara 3 personer som tog hand om dom.

[Qimsid]
0

#12 Då blir det verkligen en helt annan sak. Man ska bara ha djur om man har intresse och verkligen vill, annars mår varken man själv bra eller djuret. Jag har alltid velat ha många djur, men jag antar verkligen att det kan gå alldeles för mycket åt det hållet!!!