Forever Alone
Ingen vill vara med mig. Jag har inga fuckin' vänner. Dom jag en gång hade lämnade mig. Sätter jag mig bredvid någon kommer dom med taskiga kommentarer och går sedan därifrån eller puttar bort mig. Dom tar mina saker och häromdan tog dom 20 kr av mig. Mitt ex håller på att mobba mig och jag vill helt enkelt ta livet av mig. Allt bara suger. Jag får skit för hur jag ser ut, hur jag är och för vad jag säger. Jag duger aldrig. Killen jag hade lämnade mig för min kompis och alla jag har varit tillsammans med har dumpat mig. Jag har aldrig dumpat någon. Mina föräldrar bråkar och pratar skit om varann så jag vet inte vad jag ska tro. Jag önskar jag bara kunde lägga mig ner och dö. Var bara det jag ville skriva.
Vill ni veta mer om mitt fucked up liv kolla min fula blogg :
nattstad.se/wizzyaw
Men här på Ensamhet är du inte ensam! För här är vi alla ensamma!?!?!? Hopas du ska känna dig välkommen. Vi försöker att lysna och respektera alla ensama själar. Komihåg att här på Ensamhet ser ingen ner på dig. Du behöver inte ha känslan av att vara "låg".
Jag måste börja med att fråga, hur gammal är du? Om man ska kunna må bättre så måste man vara villig att förändra sin situation, och ju äldre du är - desto fler möjligheter har du.
Jag beklagar att du har en dödslängtan, tyvärr vet jag hur det känns och det är inte så lätt att bara börja må bra hursomhelst, det är inte möjligt. Men något jag däremot vet med säkerhet är att man kan förbättra sina chanser till ett bättre liv om man försöker förändra sin situation.
Kram på dig.
Att dö är att berövas chansen till revansch. Hitta vad du älskar att göra och fokusera all din energi på den saken. Med tiden blir du riktigt bra på det du gör och kommer att bli omtalad och även kommer du hitta andra som gillar samma sak och därmed få vänner som består. Att inte förändra något leder ingenstans och den enda som kan förändra ditt liv är du. Gör det bästa av det och gå vidare med vetskapen om att du är värd bättre behandling än den du fått. Råder dig till att prata med din kurator för jag antar du går i skolan när de beter sig sådär emot dig.
Välkommen hit till sajten. Här är vi många ensamma och söker vänner precis som du. :-) Att inte vilja leva vet jag precis hur det är för jag kämpar även med det då mina stunder kommer. Har bipolär sjukdom och jag pendlar mellan okej och depression. Har du något intresse som har en förening som du kan gå till?
MVH Ylva 
* Bloggen om mitt liv *
är 16 gick en gång till skolans kurator men det kändes värdelöst. Har haft depressions problem så länge jag kan minnas. På dagarna sitter jag bara mest på datorn, ser på tv eller läser en bok. Har inga intressen och inget intresserar mig.
Ett samtal bygger inga murar liksom inte en tegelsten kan göra det. Måste ske ofta och mycket i börjar för att ge effekt, sen kan det ju vara så att just den kuratorn inte är rätt för dig, men då finns alternativ som du bör testa. BUP är ett alternativ.
Du skulle nog behöva besöka en psykiatriker, (en läkare som
förstår sig på "kemin" i hjärnan) för att få Din depression mer
kartlagd.
Det är bra att ha de gjort, för du får ett "papper" med en diagnos
som Du kan använda för att som Felicia säger; "….förbättra sina
chanser till ett bättre liv….".
"Pappret med diagnosen" underlätta för Dig när du ska tala med div
myndigheter. Dom är då enligt lag tvingade att ta hänsyn till din
diagnos.
Näääädåååå kompis, detta är inga konstigheter, många av oss här
på Ensamhet har själva gjort denna "resa".
Något som jag tycker är ett + på Din sida är att Du ser ut att ha lätt
för språk. Språket är ett av Dina viktigaste "verktyg" när Du ska
föbättra Din situasion.
#5 Ja, men bara för att du kände att det var värdelöst så behöver det inte betyda att du skulle känna samma sak om du tog kontakt med ungdomsmottagningen eller BUP. Om livet ändå känns meningslöst, så vad har du då att förlora på att försöka göra det bättre?
Vågar inte träffa folk >< har socialfobi. Klarar inte ens äta i skolmatsalen
#9 Lysna till Felicia! Hon har "seglat förr" som man säger. Bolla Dina tankar och känslor med henne. Det är den bästa hjälp Du kan få, i skrivande stund.
#9 Om det känns enklare kanske du vill skriva till mig?