Ensamhet iFokus

Ensamhet

Etikettot-off-topic
Läst 803 ggr
Pelle Långlös
0

Godkväll 4:e december

Ikväll skall jag få träffa mina flickor igen. Var ju ett tag sedan. Sist jag såg dom var fem minuter i fredags då när jag flyttade. Dottern har julfest på dagis. Har laddat mobilen så jag kan ta kort. Om det blir bra vette sjutton.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

[T-Johan]
0

Men det är kul för dig att få ha en kontakt med barnen. Hur det än är så kan du inte lastas för din sjukdom. Det är bara testa att använda mobilen. För du har god tumme med det digitala. Jag håller tummarna på att det lyckas för dig Ylva. Föresten när vi ändå språkas, har ni också fått "bus-väder" på Åland? Jag minns från det militära att kuling och snöblandat regn var vidrigt när vi var utomkärs. Det snöa på tvären skulle man kunna säga. Själv har jag fått två nya elever idag. En från Georgien som ska börja med gymnasie-matten och har språksvårigheter. Den andre är en kille med ADHD och ska läsa sista delen i gymnasie-matten. Det är fler som har det motigt. Vi på Ensamhet har vårt eget krig att utkämpa.

Pelle Långlös
0

Det började med slask på onsdagen och sen fick vi snö. På fredagen när jag flyttade så var det snöoväder. Jo det är roligt att få träffa flickorna lite oftare. Spännande med nya elever.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *