Ensamhet iFokus

Ensamhet

Etikettensamhet
Läst 912 ggr
LinaLj
1

Hur gör man?

Jag har varit singel i ett antal år helt enkelt eftersom jag inte helt kommit över mitt ex och inte heller kännt att det var dags att göra något åt det.

Men nu så känner jag att det är dags att gå vidare, att jag är redo igen. Men helt plötsligt inser jag att jag inte her en aning om hur man blir "osingel".

Min bekantskapskrets är väldigt begränsad så där lär jag inte hitta någon. Jag arbetar hemmifrån och har bara kontakt med kolegorna varannan månad, så där känns inte chansen stor. Kroglivet går helt bort och när det kommer till internet så är jag osäker på om det går att hitta killar som är seriösa och vill samma sak som jag.

Det är väldigt frustrerande och jag känner att jag kanske helt enkelt borde vänja mig vid tanken att jag inte kommer att hitta någon. Å andra sidan känns det som att det inte borde vara kört fast än man är 30…

Så hur gör man för att hitta en möjlig partner när amn är något av en ensamvarg?

[T-Johan]
0

Vill man ha stor social kontaktyta med mer eller mindre singlar ska man börja på vuxenskolan. Flexkurserna är särskilt populära med sitt dejting- liv. Det är en naturlig "bi effekt" att dejta efter som man "jobbar ihop".

LinaLj
0

Vad är flexkurser för något? *nyfiken*

[T-Johan]
0

Ja nyfiken ska man vara för det är då man lär sig. Jo flexkurser är ett gemensamt namn på kurser som oftast går mellan kl 16 och 20. Man studerar i sin egen takt och kommer till skolan när man vill ha handledning av lärare. En del "flexare" (elev som läser flex- kurs) pluggar även på dagtid men i sin egen takt. Vanliga flexkurser är matte engelska och svenska.

LinaLj
0

Tack för tippset. Kanske skulle jag kunna plugga matte 5 i så fall. Kan ju bli ett sätt att träffa folk…

[T-Johan]
1

Jo vist är det så. Man har en naturlig och självklar orsak att söka kontakt. "Bad säger du om att träffas på skolan under sportlovet, så kan vi stötta varandra?" Man behöver inte vara alt för "het". Men en försiktig general sonderar "terängen" noga innan ha slår till. Matte är bra för det inbjuder till "kompis-plugga". Är man duktig själv så öppnar man ytterligare dörrar efter som andra vill/behöver ens hjälp. Välj därför inte att hoppa in mitt i en gymnasiekurs typ 3c. Bättre är 1b eller 1c. Plugg-dejta har flera "fula" namn. Men betraktas ofta som rumsren. Även med gifta personer. Men "stöt" inte på läraren. Där går gränsen. Jo jag har det omkring mig var och varannan dag. Så detta är erfarenheter ur verkliga livet. Få se om du kan få lite fler tipps!

Geru
1

Internet funkar för att träffa folk, absolut. Det gäller bara att prata mycket med människor innan man träffar dom och så vidare. Jag har dock aldrig sprungit in i någon oseriös(som jag inte lagt märke till på en gång).

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking