God morogn 28/11
Tidigt, tidigt… Ska strax iväg till jobb och härja hela dagen men minuterna innan man rusar är det skönt att koppla av med sitt kaffe och nätet en stund. Hatar att det är mörkt när man går upp. Så mycket lättare att gå upp tidigt under sommarhalvåret då det är ljust. Längtar!!
Igår blev jag bjuden på en superb LCHF-inspirerad måltid och kom i säng sent så det lär jag få sukta för hela dagen idag men ikväll blir det tidig sänggång.
Idag blir det annars jobb och sen packa då jag ska iväg efter jobb. Hoppas dock dagen blir lite ljusare än igår då det i praktiken var mörkt hela dagen.
Vad händer denna kalla och regniga novemberdag hos er? Å glöm inte, någonstans finns en ljusglimt i mörkret, ibland kan det bara vara svårt att se den, men, den finns där!
Kram,
B
Ja det var som katten var tidig du är. Idag har jag bokat skolans älsta elever som hamnat lite på efterkälken. Det är två 65+ som behöver lite "matte stöd". I övrigt är allt som vanligt, mörkt grått och disigt. Men det rycktas om mer kyla och snö nästa vecka. Så då får man nog hålla sig inne.
For på jobb i morse. Skorna läckte som ett såll så jag blev blöt och kall. Vi fick en trevlig kursdag i hur man beter sig när man äter julbord. Vi skall på julbord nästa vecka med jobbet i den nya restaurangen Smakbyn i Kastelholm. I närheten där jag bor just nu men tills nästa vecka har jag flyttat en bit bort. Menar såklar om två veckor och inte en vecka. Sedan har jag legat i sängen med en en hejdundrandes huvudvärk. Troligen migrän som så många frågat mig om jag har har. Kan vara så. Får ta ett läkarbesök och se om de har medicin till mig för de vanliga receptfria funkar inte. Om en liten stund är det kvällste och sen skall jag hoppa i sängen igen och hoppas på att huvudvärken går över tills imorgon. Skall hem på permiss imorgon också och packa det sista för på fredag skall jag flytta allt med min pappa.
MVH Ylva 
* Bloggen om mitt liv *
#2 Måste bara fråga.. Ska man bete sig på något speciellt sätt när man äter julbord?
Låter iallafall trevligt att ni ska dit!
Och jag känner igen mig.. Vanliga receptfria huvudvärkstabletter fungerar inte alls för mig, så ska också till läkarn. Får hoppas att dom hittar någon lösning på problemet.
Jo lite tips fick vi allt. Fisken först, sen köttet och sist efterrätten. Man skall ta lite utav allt och inga berg så att man orkar med allt. Kan inte ta allt men det man tycker om.
MVH Ylva 
* Bloggen om mitt liv *