Ensamhet iFokus

Ensamhet

Etikettdagens-hälsningstråd
Läst 1495 ggr
[madelaine]
0

Godmorgon 26/11

Hej!

I helgen har jag varit uppe i Luleå och träffat familjen lite, köpte julklapp till min systerson, hälsade på i stallet och åt efterlängtad palt :)
Kom tillbaka till Sthlm igår med laddade batterier som nog ska räcka ända fram till jul då jag är ledig i 2,5 veckor.

Hur har er helg varit?

Kram från mig!

[Betleguise]
1

Morning!

Helgen har varit arbetssam med massa projekt såsom eldragning och uppsättning av belysning. Inte helt lätt att borra i betongtak med små borr men nu är det bara storstädning och lite finlir sen är allt klart.

Det blev också första synden. Jag käkar ju LCHF med betoning på Skaldemans Ratio men i helgen åt jag faktiskt kebab. Inga pommes så klart utan bara kött och sallad men ett litet avsteg var det.

Idag ska jag städa och försöka få i ordning så man kan njuta av en ny fin bostad till jul.

Resten av veckan blir dock intensivt arbete med rättning och slutförande av uppgifter.

Ha det bra!

/B

Pelle Långlös
0

Jag har varit hem en sväng under helgen för att packa. Idag har jag varit på jobbet och sedan varit och fikat på Svarta Katten här i stan. Supergott fikabröd. Nu är jag tillbaka på avdelningen.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

[T-Johan]
0

Ja ni kämpar på med dieten. Palt låter gott. Sist jag åt de var på personal- matsalen på ASSI Karlsborgs verkern. Då var matsalen fullsatt. /B rättar slutskrivnongar, ja det är vardag såhär före terminslut. Själv ska jag förbarma mig över "eftersläntarna", stöd undervisning i matte och psykiatri. För nu är det bråttom om det ska bli något betyg till jul. Och Ylva har sin kamp, men du verkar vara en kämpe med dina krämpor. Hoppas du hittar någon bra medicin som du kan leva med. Är du på Pelaren varje dag? Har du tecknat något? Det är roligt att höra av Er, få se om Felicia och Iva dyker upp och berättar hur dom har det.

Pelle Långlös
0

T-Johan: det om det kunde vara någon medicin mot ätstörningarn. ;-) Hehe, nä jag skoja. Men jag väntar på en kbt-psykolog om min ätstörning men det verkar dröja innan jag får träffa henne. :-( Tecknat har jag inte gjort på ett tag men jag tänkte ta upp det sen när jag flyttat till min nya lägenhet nu på fredag.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

[T-Johan]
0

#4 Hoppas Du ska trivas i nya lägenheten. För mig tar det alltid ett par månader innan man vant sig i en ny lägenhet med nya omgivningar. Du får teckna "utsikten från fönstret", och visa oss. Det vore trevligt att se. "Ätstörningar", min är åt andra hållet. Min arbetskamrater tycker att det är på tok för mycket att sitta och äta hotell-frukosten en timma. Dom kalla min hotellfrukost, "krokodilfrukost". Jag kanske borde träffa din psykolog jag också.

Pelle Långlös
0

Hehe du får gärna reäffa henne. ;-) Teckna utanför mitt fönster blir väl inte så mycket men visst kan jag visa er. :-)

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

[T-Johan]
0

Du Ylva, när vi ändå har snacket igång. Kan du något om operativsystemet; Ubutu? Dom flästa kör på XP och Windows 7. Men jag funderar på att instalerar Ubuntu på en av mina burkar. Ubuntu är ju gratis, det är bara ladda ner och köra.

Pelle Långlös
0

Ja nästan.Du behöver en usb-sticka som kan starta vid uppstart. Där du lägger programvaran och sen behöver du kunna ändra om blabd hårddiskarna. Det var lite krångligt.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

[T-Johan]
0

Jag hade en otäck känsla av att du har lite mer datakunsksper än gemen man. En nyfiken fråga bara när och var har lärt dig om datorer? Vi får nog diskutera vidare på ny tråd så vi inte kapar "godmorgon tråden" och pratar data över huvudet på andra. Då förstår jag att du kan undervisa l datakunsksap på Pelaren. Mycket kul tycker jag. Nu måste jag i säng om jag ska orka upp till skolan i morgon. God natt alla på "ensamhet" och sov gott!

Pelle Långlös
0

T-Johan: självlärd och lärt mig från ex-mannen. Jag var duktigare på det där med olika program och sånt medan mannen var bra på att bygga datorer och kunde om själva datorns uppbyggnad såsom hårddiskar och liknande, hur det var uppbyggda och hur man gjorde för att flytta om den osv. Det är där jag sett hur han jobbat och lärt mig. :-)

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

[T-Johan]
0

Kul Ylva. Självlärd, min första dator som jag yrkesmäsigt använde köpte jag 1985. Då fans det bara ett sätt att lära sig. Precis som du, själv-lärd. Med manualen i knät, en mugg kaffe och en ostmacka sen var det bara att köra för fulla segel. I dag "meckar" jag dator bara till husbehov. Min passion är att plocka "datorskrot" gratis och sätta ihop till en fungerande dator. Instalera gratis program typ Open Office och XP. Problemet med XP är att den inte supporteras längre. Där av mitt intresse för Ubuntu. Jag brukar tipsa mina elever om gratis programen. Det finns en hel del även "matte program" som ritar grafer. Fast det känns lite osäkert med Ubuntu, skulle behöva mer tid med det för att bli säkrare.