God morgon 9/11 - 12
I morse väcktes jag av att solen glimmade till och lät sina strålar värma hela hemmet. Skönt! Det händer inte så ofta på denna årstiden men när det väl gör det, ja då mår man riktigt bra!
I veckan fick jag ett positivt besked, nämligen att en tjänst jag sökt är min så till våren ska jag byta arbetsplats och få nya utmaningar. Känns skönt! Man behöver lite omväxling.
Det innebär samtidigt att jag måste rappa på och bli klar med allt jag håller på med hemma för ett nytt jobb tar nästan alltid mer tid än vad man tror. Det är nya rutiner, nya kollegor, nytt arbetsmaterial som man ska sätta sig in i så att ha ett hem som nästan är klart men inte riktigt är inte helt ok.
Idag, nu när det är ljust ute ska jag därför fixa klart den el jag själv kan göra. Sen har jag lite finmålning, och tätning att göra.
Det blir förmodligen en promenad med då jag stått still med vikten ett tag. Inget fusk men har hamnat på en platå så får hitta på nåt extra extra så kommer vidare.
Slutligen så lär det nog bli en fredagsfilm eller två med nån god mat. Möjligen lär det bli nån av Twilight-filmerna då premiären är nästa vecka.
Vad händer hos er denna ljuvliga fredag?
Kram, B
I veckan fick jag ett positivt besked, nämligen att en tjänst jag sökt är min så till våren ska jag byta arbetsplats och få nya utmaningar. Känns skönt! Man behöver lite omväxling.
Kul och grattis.
Flyttar du till ny stad eller bor du kvar?
Här händer det som alltid händer på fredag.
Kylskåpet sk fyllas till bristningsgränsen med mat, så
jag kan sova tryggt.
Annars blir det kroppkakor till helgen, ett recept från
lumpen med 10 portioner.
Sen får jag se om jag behöver "träffa någon dam"
.
Allt är som vanligt, man får bar ångest av stora förändringar.
Tack för det!
Nej, jag behöver inte flytta utan det är bra pendlingsavstånd så jag bor kvar. Det känns ju skönt nu när man renoverat och haft sig under en längre tid.
Kroppkakor låter inte helt fel. När jag bodde i Blekinge var det kroppkakor var och varannan dag tyckte jag. Numer blir det ju inga med tanke på alla kolhydrater men men.
Grattis till ditt nya jobb.
Låg faktiskt och tänkte på kroppkakor och att det inte finns här på Åland vilket är tråkigt. Måste be min mamma köpa till mig nästa gång jag hälsar på henne.
Skulle hem men det finns inget hemma så det är bättre att jag stannar kvar. Dessutom har jag ingen mat och busskortet går ut imorgon. Hinner inte fara ner till centrum innan sista bussen går heller.
Hemmatränade lite igår och idag. Har blivit allt för mycket godis så jag kommer inte att gå ner denna vecka.
MVH Ylva 
* Bloggen om mitt liv *
Sitter och kollar rnt lite på internet med datorn i köket samtidigt som min spotify lista spelas. Fundear på att snart cykla ner till Hemköp och köpa godis, men ska försöka få med min bästa killkompis, myckt roligare att springa runt i butiken med honom istället att bara göra det man ska. Men har ny cykel och ska inte cykla om han ska med så det blir väl bra vilket som
Det jag stör mig på är att när han och jag jagar varandra finns det en lärare som säger att det är ite ''love''. Det är nog ett av det jobbigaste att höra. Jag är så gott som bara med killarna i klassen på rasterna och det är ofta lite ''love'' när jag är med någon. Tjejer och killar ska kunna vara vänner utan någon ska komma med sånt. Jag är ju bara 12. 
- Once you see it, you can never forget. Once it sees you, you can never escape.
#3 vi har kanske något "telepatiskt" när vi snackar mat. Men det är kul att så mänga gillar kroppkakor. Felicia är kanske mer förtjust i Pitepalt. Det är gott de med. Nä kroppkakor är så nära "naturgodis" man kan komma. I synnerhet om dom är gjorda på rå potatis. Apropå godis smällde jag i mig 1 kg förra helgen. Så det blir inget mer på ett tag (billigt var det också, 30 kr/kg). #4 min kompis och jag hitta på mycket rackartyg tillsammans med två tjejer i din ålder. Vi gjorde allt man inte fick göra. Allt från "ryskaposten" till busåka på tunnelbanan och "sula" och "jumpa" på vintern. Men för tjejernas del gick det över och vips en dag var dom båda "Ladys".
Jag är inte med på sånt, även fast han gör en del saker som inte får göras på tex skolan. Använda mobilen osv. Jag tar den oftast ifrån honom och säger åt honom om han är för bråkig. Men jag tycker han är rolig och är kanske lite elak som mest står vid sidan av och skrattar när han gör något otillåtet och när en lärare kommer slutar jag och kollar för det mesta på när han sägs till. Men vi är kompisar så han dör inte av det, aldrig påpekat det heller.
- Once you see it, you can never forget. Once it sees you, you can never escape.
Här har det regnat hela dagen. Var tvungen att gå ut för att köpa glödlampor bl. a. till badrummet. Måste ju se för att kunna duscha mm.
Fejset i spegeln är det inte så noga med, tandborsten hittar man alltid rätt med
!
Sitter nu och letar efter något på tvn att titta på, det mesta är ju repriser som jag redan sett!
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!