Ensamhet iFokus

Ensamhet

Etiketttips-råd
Läst 1203 ggr
Eldsjärten
0

Det går inte!!!!

Vet inte om de passar in här men skriver endå om det är ok I perioder har jag haft det svårt att somna. När familjen hade gått och lagt sig så fick jag ångest/stress. Jag var rädd att jag aldrig skulle somna, jag stor grätt en liten tid på natten och sen gick till mamma och pappa och sov där. Så höll det på lääänge. Familjen började stötta mig mer och mer. Det var en hämsk period…. Samtidigt hade jag och min bestis ett bråk, vi var nära på att falla ihop. Hon är väldigt populär i hela skolan, medans jag blev mobbad i förskoleklass och lite i ettan. Och nu har den hämska perioden börjat ta över igen…. Har ni några tips om hur jag kan göra, har provar allt…. Jag vill inte ha den här mardrömen igen!!!

[madelaine]
0

Det är helt ok att skriva här :)
Jag förstår att det är jobbigt, och tror att det bästa du kan göra är att prata med dina föräldrar om hur du mår. Jag tolkar det som att de kunnat hjälpa dig tidigare med det här (?), och det är jättebra!
Du får gärna skicka meddelande till mig om du vill prata mer privat.
Kram på dig!

Eldsjärten
0

Har redan frågat föreldarna om hur jag ska göra, och om hur jag mår:-) Jag bara funderar hur jag ska göra innan eller när jag ska sova så jag inte mår dåligt?!

[madelaine]
0

Det är jättesvårt att säga hur du ska göra tyvärr.
Kanske du kan få till en "rutin" på kvällen, kanske läsa en bra, lättsam bok en stund innan du ska sova?
Är det något speciellt du funderar över på kvällen som framkallar ångest/stress?
Ibland kan det bli så att man är så rädd att börja må dåligt att man helt enkelt börjar må dåligt på grund av den rädslan, så att det blir en ond cirkel som är svår att ta sig ur.
Du skulle även kunna ta kontakt med kuratorn eller möjligen skolsköterskan i skolan och få hjälp därifrån?

Eldsjärten
0

Har provat med att lägga mig en halv timma innan jag brukar gå och lägga mig. Då dricker jag te i sängen och läser en bok i en halv timma. Sen öppnar jag också fönstret de hjälper mycket.

Roamer
0

Ge meditation ett försök. Det tar ett tag innan det fungerar och det kan kännas lite löjligt till en början, men det fungerar för att få fokus på livet och även hantera jobbiga situationer bättre. Det finns flertalet böcker i ämnet och välj någon som fungerar för dig. Sedan finns mycket bra meditationsmusik och på youtube finns en drös.