Ensamhet iFokus

Ensamhet

Etikettdagens-hälsningstråd
Läst 893 ggr
Pelle Långlös
0

Godmorgon 5.11

Idag är det måndag. Har haft en tuff helg med ångest och jag-vill-bara-dö-tankar. Kändes så meningslöst att leva när jag bara mår så dåligt.

Men jag hoppas att jobbet idag skall ge mig lite bättre tankar.

Vad skall ni hitta på?

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

[T-Johan]
0

Jo ångesten är grym.  Hoppas Du kan "skaka av" Dig den. Jobbet

brukar lätta på "ångest-trycket" lite. I synnerhet om man får

hjälpa andra. Tas hjälpen emot ned uppskattning, käns det

än mer givande.

Själv är jag tillbaka i skolans värd. Har en "soc-elev" som

jag försökt att hjälpa, för myndigheterna vill inte att hon ska

läsa matte. Utan hon ska ut och jobba till vilket pris som

helst, tungt vårdarbete dessutom. 

Nu är det full fart mot höstterminens sista del och avslut

om 6 veckor.

Tiden går fort!

PiganX
0

Har också haft sjukt mycket ångest i helg.

Quennie
0

Hoppas att jobbet gav dig lite bättre tankar.

Jag har bara varit hemma med min dotter. Pluggar på distans så det blir rätt så ensamt och sitta hemma.  Vet hur ångest och såna tankar kan vara. Fick sånt rätt så mycket förut innan jag fick min dotter. -.-

Blir dock fortfarande deprimerad och har tyvärr svårt att umgås med folk.. Inte roligt.

Finns här om du behöver prata.

/Q.

"You only live once so just go fucking nuts." -  Mitch Lucker

Instragram : Quennielee sägs det. ^^

Pelle Långlös
0

Tack Quennie. Det hänger lite ihop med att jag måste prestera superbra och måste visa mig duktig inför andra, framför allt min ex-man och mina barn.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Quennie
0

Ok. Jo, det kan jag förstå. Så känner jag också när det gäller skolan spciellt för min mamma. Har tyvärr alltid varit det svarta fåret /problem barnet i familjen. -.-

"You only live once so just go fucking nuts." -  Mitch Lucker

Instragram : Quennielee sägs det. ^^

[T-Johan]
0

Nu är det kväll och skoldagen är över. Det var en lugn dag idag, skönt! Ångest……..ångest verkar vara olika betingat. Men som jag fattat det så är "trösklarna" rejält sänkta på oss som har psykiska- diagnoser. Jo jo jag vet. Det gör ju lika "svordom" ont i alla fal. Vad jag vill komma till är att vi som är "känsliga/benägna" till ångest måste vara försiktiga. Som Ylva säger "man och barn" kan skapa en situation som ger ångest. OK, var försiktig när du umgås med dom. Men det har väl Ylva redan fattat. Men jag vill lyfta fram "principen". ÄSjälv undviker jag allt som jag bara misstänker kunna ge ångest. Men då invänder någon; blir man inte isolerad då? Svaret är enkelt, jo det blir man. För min del handlar det om kolera eller pest. Nu är jag inte helt isolerad. På skolan är jag 4 timmar med eleverna. Men Ni kan tro att jag är slut i skallen efteråt. Det är så man kan spy ibland. Skit ångest!