Ensamhet iFokus

Ensamhet

Etikettdagens-hälsningstråd
Läst 1996 ggr
[madelaine]
0

Hej! 31/10

Jag sitter med en sprängande huvudvärk på jobbet, dricker en massa vatten i hopp om att den ska försvinna.
Har en kompis på besök som jag ska träffa när jag slutar, kanske ta en fika på stan eller nåt annat mysigt.
I övrigt är det en väldigt stressig vecka för min del, jobbat övertid och har en massa inbokade saker utanför jobbet - det tar rejält på krafterna och det ska bli skönt med en 3-dagars helg :)

Hur är det med er idag?

[T-Johan]
0

Här är det ingen huvudverk, ingen stress, helg inte bara 3 dagar utan 9. Det kallas höstlov! Äter finska köttpiroger, super goda. Jo jag vet, privilegierad och lyxig. Undrar om Ylva gillar köttpiroger?

Pelle Långlös
0

Jo de finska gillar jag. Men inte karlenska. Tungan ute

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Pelle Långlös
0

Igår var jag och fikade på Svarta Katten. Supergoda fikabröd och pajer. Funderar på att fara dit idag med. Tungan ute

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

[T-Johan]
0

Det är bra att äta något gott och försöka sätta lite "guldkant" på tillvaron. Vardagen är annars ganska deprimerande. Vad är det som skiljer karelska piroger från andra? Jag fick piroger utanför järnvägsstationen i Åbo. Dom var frityrkokta som "munkar" fast hade köttfyllning, och var sega. Det kändes som "kaffebröd med kött- fyllning".

Pelle Långlös
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Karleska är det en risgryns på i mitten och äts med äggsmör.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

[T-Johan]
0

Ja just det. De är "karelska", och nu vet jag vad italienarna fått sin pizza ifrån. Exakt, Karelska piroger! Nä Köttpiroger ska det vara!

Pelle Långlös
0

Hehe håller med. köttpiroger skall det vara. Skrattande

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *